• xxmeyaxx

Omyndigförklarad.

Britney Spears mår så dåligt att hennes pappa har lyckats få henne att bli omyndigförklarad. Han har nu fått ansvar för sin dotters pengar. En förmögenhet värderad till 845 miljoner kronor.
    - http://www.aftonbladet.se/nojesliv/article1752359.ab

Jag visste inte ens att det var möjligt. Att man kunde vara så psykiskt instabil att man kunde bli omyndigförklarad. Nog visste jag att man kunde bli omyndigförklarad, men inte att pga att man mår psykiskt dåligt (förstår ni hur jag menar?)

Hur vanligt är detta?

Extra hjärna efter att man fött barn? My ass! Skulle mer tro att den satt sig i tuttarna.
  • Svar på tråden Omyndigförklarad.
  • Smultron ett

lämna den stackars tjejen ifred

bästa film - I am Legend
  • ahlcec

Jag tror inte att man kan bli omyndigförklarad i Sverige längre. Tvångsintagen kan man ju bli, och man kan få förmyndare, men jag vet inte om det kallas att man bli omyndigföklarad nu längre.

Hur som helst är det otroligt sorgligt att hon mår så dåligt. Det är ju alltid sorgligt när människor mår så dåligt.

• Velour

Nej, hon har knappast blivit omyndigförklarad. Det är bara medias sätt att se på saken. Det hennes pappa gjort är att helt o hållet skyddar henne o hennes tillgångar från alla gamar runtomkring henne.

Helt jävla rätt! Stackars tjejen mår ju verkligen inte bra. Nu vågar nog inte så många vilja "bli ihop med henne" för att sen norpa åt sig en massa av hennes tillgångar eller gå ut i pressen o sälja sin story om deras tid med Britney.

• arkeologitjejen

Vet inget om beslutet gällande just henne, men även här i Sverige kan man i vissa synnerliga fall bli tilldelad en förvaltare. Denne person övertar då huvudmannens rättigheter och skyldigheter gällande ekonomi etc. Personen som står under förvaltare får inte ingå avtal, utföra ekonomiska transaktioner etc och ansvarar inte heller själv för sin ekonomi. Allt detta sköts via förvaltaren. Det kallas inte att vara omyndigförklarad, men i praktiken är det faktiskt det man är.

• xxmeyaxx
    Smultron ett skrev 2008-02-03 06:40:04 följande:
    lämna den stackars tjejen ifred
    vaddå? Jag kritiserar inte henne.
    Extra hjärna efter att man fött barn? My ass! Skulle mer tro att den satt sig i tuttarna.
  • xxmeyaxx
    arkeologitjejen skrev 2008-02-03 10:39:00 följande:
    Vet inget om beslutet gällande just henne, men även här i Sverige kan man i vissa synnerliga fall bli tilldelad en förvaltare. Denne person övertar då huvudmannens rättigheter och skyldigheter gällande ekonomi etc. Personen som står under förvaltare får inte ingå avtal, utföra ekonomiska transaktioner etc och ansvarar inte heller själv för sin ekonomi. Allt detta sköts via förvaltaren. Det kallas inte att vara omyndigförklarad, men i praktiken är det faktiskt det man är.
    kanske är så dom menar?
  • negro

å herre djävlar, nästan så jag gråter en skvätt *not*

Svar på tråden Omyndigförklarad.