Hur har ni känt er efter äggplock?
Förstår det är olika men hur känner man sig samma dag och dagen efter? Äggplock är förstås mycket jobbigare än att sätta tillbaka. Men känner man något speciellt även efter äggisättning?
Förstår det är olika men hur känner man sig samma dag och dagen efter? Äggplock är förstås mycket jobbigare än att sätta tillbaka. Men känner man något speciellt även efter äggisättning?
Vid mitt första ivf kändes det bara som en svagare mensvärk efteråt. Inte jättejobbigt. Ville dock ej åka tillbaka och jobba samma dag men var igång dagen efter.
Andra gången hade jag helvetiskt ont i cirka en vecka. Vi trodde att allt gått åt skogen. Det var vidrigt.
Jag sov nästan hela dagen som vi va å plockade äggen å så hade jag ganska ont i magen efter alla stickningar.
Dagen efter blev jag fullsörvad av gubben å låg mest på soffan.
Jag tror att det beror på hur många ägg man plockats på. För mig som alltid haft så få ägg har det aldrig varit några problem, inte ens samma eftermiddag som ÄP då bedövningen släpp.
Men man hör ju att andra kan ha riktig värk.
Efter ET brukar jag ha ont i svanken bara för att jag spänner mig så väldigt under tiden de joxar på där nere.
Nix, man känner inget efter äggisättning. Inte samma dag iallafall, sen börjar man ju "leta" symtom...
Efter ÄP däremot brukar iaf jag vara helt mör och måste vila hela dagen och kvällen. Men redan nästa dag brukar jag känna mig mer normal igen, förutom svullen mage.
Jag går på akupunktur detta försök. En tid är inbokad samma dag som äggplocket eftersom de har stängt dagen efter. Känns lite jobbigt att veta att man ska stickas en gång till. Sista gången jag var där gjorde en akupunkturnål i magen riktigt ont.. Om man då har ont av äggplocket...? Har någon gjort akupunktur samma dag som äggplocket? Kanske ska boka om det ändå.. Vill inte ha ångest för att jag måste dit också samma dag som äggplocket utan kanske bättre att veta att man efter plocket kan åka hem och rå om sig. Men de sa det var bra att ha akupunktur inom någon dag från äggplocket och de har ju stängt som sagt dagen efter.
Vid första ÄP kände jag bara som om det var som mensvärk. Andra gången gjorde skit ont. Hade konstant värk i ca 5 dagar.
Svårt att säga, alla reagerar ju olika, om du är som jag så kmr du inte orka att gå på akupunktur samma dag. Annars kanske du kan avboka den tiden samma dag när du vet hur du mår?
Usch vad jobbigt. Att ha ont i flera dagar. Och en del känner inte så mycket. Med andra ord...det är bara att vänta och se och hoppas på det bästa..i detta också.
Andra gången gjorde ondare eftersom läkaren använde en s.k tvillingnål. Som fungerar som så att man för inte dubbla nålar och suger ut och sedan spolar med sterilt vatten för att vara riktig säker på att det är tomt i äggblåsan.
Det är olika hur man känner och mår.