• Lonicera

Tvättråd för klädsel till Brio Zento bilbarnstol?

Dottern har kräkts ner bilbarnstolen, en Brio Zento. Enligt användarhandledningen ska klädseln kunna tvättas enligt tvättråd på klädseln. Men jag har vänt ut och in på klädslen och det finns inga tvättråd.

Har någon några erfarenheter av att tvätta klädseln till en Brio Zento bilbarnstol?

Vågar man köra 30 grader fintvätt i maskin? Handtvätt?

• Svar på tråden Tvättråd för klädsel till Brio Zento bilbarnstol?
  • Lakritsglassen

på vår gamla stol så står det att det ska tvättas i 30 grader men jag har tvättat det i 40 grader med mindre centrifugering 800 varv bara. det har fungerat alldeles utmärkt.Rätt mkt tvättmedel kan jag rekommendera då kräk sätter sig rätt bra.

Har oxå en zento nu men har ej behövt tvätta tyget på den än..

• Lonicera

Tack för tipset. Jag tog mycket tvättmedel och körde ett handtvättsprogram på 30 grader, 700 varvs centrifugering och det gick bra.

• moppet

Hur fick du loss klädseln på zento? Jag fattar ingenting och inte finns det någon beskrivning heller vad jag kan se?

• Lonicera

Man måste montera loss stolen från bilsätet först. Sedan drog jag ner blixtlås och knäppte upp knappar och vips var klädseln av.

• moppet

Tack jag har fixat det nu. Det jag hade svårt för var den lilla plastlisten längst fram. Jag visste inte hur den satt fast och ville inte dra när jag inte visste om den skulle gå att dra loss. Lite dåligt att det inte var någon info med om den...

Svar på tråden Tvättråd för klädsel till Brio Zento bilbarnstol?