• MJW

Vabbar varannan vecka! Nån mer?

Fy!!!
    Min kille började på förskolan i september 2 år gammal, innan dess hade han varit sjuk 3 gånger i sitt liv. Nu är vi hemma o vabbar varannan vecka sedan mitten av oktober, känns ju inte riktigt klokt!
    Nån mer som har barn som blir så ofta sjuka?
    Har tagit prover nu men läkaren säger att det antagligen är vanliga dagisbaciller... stackarn....

• Svar på tråden Vabbar varannan vecka! Nån mer?
  • cutepie

Min son började dagis i april 07, (14 mån).
    Sen dess har han blivit hemskickad varannan vecka,märkligt nog när han är hos sin pappa Förvånad...Jag har varit i kontakt med en barnläkare som säger att han är väldigt infektionskänslig i kombination med för långa dagar på dagis.
    Men dagis i sin tur säger att det är vanliga "dagisbaciller"..
    Vet inte riktigt vad man ska tro,men kul är det ju inte!

Pontus min prins 060208
  • AnnaGBG

Våra ungar är JÄMT sjuka sedan de började dagis i augusti. Varannan vecka låter fullt normalt i våra öron

• Ladyvoice

Min lilla kille 2år gammal är också sjuk typ jämt...2 penselin kurer i månaden är inte ovanligt...suck...

En hel lön vad är det?

• Vilmagbg

Det var samma sak för oss sonens första år på förskolan. Han var sjuk jämt ! 

• flingflong

Samma sak här. Vår pojk började på dagis i September och det känns som han varit hemma mer än han varit där.

Livet är för kort för att bråka
  • MJW

Det är ju synd om våra småttingar, men skönt o höra att man inte är ensam om det. Lite jobbigt med jobbet bara, de är väl ganska förstående men man har ju lite dåligt samvete, åt båda håll!

Usch!

• kulrika

Håll ut tjejer de blir bättre! Min 4 åring började  på dagis när han var 1år och 4 månader...
    Å han var mer sjuk än frisk i ca 1½år.. men nu är han nästan aldrig sjuk!

• pimms

låter helt normalt, så är det när man börjar dagis. snart har din kille byggt upp sitt immunförsvar och då kommer han vara sjuk sgs aldrig.

Age. Fac ut gaudeam. - Go ahead. Make my day
  • MansonDust

1:a året på dagis brukar de vara sjuka JÄMT.

Mamma till Star 021017 & Ninja 060522, samt två små änglar..
  • Willy

Det var likadant med min dotter, som idag är sex år. Hon var första barnet och var sjuk väldigt lite innan hon började dagis. Efter dagis start var hon sjuk nästan varannan vecka i ett års tid. Efter det har hon varit sjuk väldigt sällan. Så där ett par gånger per år. Trodde vi skulle gå under första året på dagis då var vi oxå hemma ohc vabbade varannan vecka.

• malla76

min äldsta var 2 år när hon började på dagis och första året var hon samman lagt 3 hela veckor allt som allt på två terminer på dagis resten var hon sjuk. Tur i octuren så var jag mamma ledig så därför kunde jag ha henne hemma så mycket. men det var inte kul.

Svar på tråden Vabbar varannan vecka! Nån mer?