Svalde en kork
Min son svalde en kork som sitter på en parfym flaska. alltså sj den som sitter på röret..
den ahr nog inte kommit ut än. ska man kontaka läakre?
Min son svalde en kork som sitter på en parfym flaska. alltså sj den som sitter på röret..
den ahr nog inte kommit ut än. ska man kontaka läakre?
ja ring sjukvårdsupplysningen så kan de säga om du borde åka till sjukhus eller ej
okej d va igår han svalde den..
När svalde han den då
som jag skrev igår kväll. ahn ahr bajsat väldigt många ggr idag, lös i magen spå man ser om den skulle ha kommit ut,.
tror den kommer ut den nartuliga vägen.Men var uppmärksam om han får ont i magen.Det är väl inet vasst föremål som kan skada i magen? var den liten?
ehmm den va väl i cm "lång" sen rund å en halv cm i diametern. ahn e ju precis ett år imrogon. han svalde den utan problem. vi mräkte inte det.
borde den itne kommit ut han ahr redan bajsat 5 ggr idag.
det brukar väl ta kanske två dagar.Men tycker ni ska ringa och fråga.Men tror inte det är farligt om den inte är vass.Men jag är ju som sagt ingen läkare.men såg på tv om en liten flicka som svalt ett hårspänne och det kom ut den vanliga vägen.Men dom var först inne och rönkade för att se så den inte satt fast någon stans!
oki ska man beställa tid hos läakre eller åker man till akuten.. ska nog ring sjukvårdsupplysningen å höra.
ja ring och fråga. tur att han inte satte den i halsen iallafall.Har den barakommit ner i magen som den ska så är det nog ingen fara!
Eftersom den inte är speciellt stor och tung så kommer den säkert ut av sig själv. Men har den inte kommit inom 2-3 dygn så ska du kontakta läkare eller annat för då får de hämta upp den. Min son har svalt några bildäck som satt på storobrors bilar och de har kommit ut efter ca 2 dygn .