• Julia76

Någon som har rest med NAZAR?

Hej.
    Vi har precis bokat höstens semesterresa till Turkiet.
    Har aldrig tidigare rest med bolaget Naxar, men det verkar himla bra.
    Någon som har erfarenhet??
    Reser med en 3,5 åring och en 1 åring.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 09:24
    Jag skriver som en kratta. NAZAR och inte NAXAR

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-21 11:58
    Såg på uppdrag granskning igår....Hmmmm Ja ja..

• Svar på tråden Någon som har rest med NAZAR?
  • nutra

Det har viGlad. Förra sommaren var vi på pegaseus royal två veckor och vi var så nöjda och nu till sommaren har vi bokat royal wings två veckor. För våran del blir det aldrig mera sunwing resort som innan. Vart ska ni om man får vara nyfikenFlört.

• Julia76

Vi har också bokat på royal.
    Varit inne och läst i lite trådar nu, fått både positivi och negativa kom. Men jag tror det blir toppe.

• Lindchen

En kompis till mig har rest med dem och även deras granne. De kan absolut rekommendera att resa med Nazar. Grannarna till min kompis har rest med dem i flera år och har tydligen svårt att tänka sig att resa med någon annan.

Vi skulle egentligen åka med kompisen och hennes familj till Turkiet med Nazar i vår, men resplanerna frös inne, tyvärr

• nutra

Du kan googla på hotellet så kommer recensioner på engelska och just det här hotellet har fått 5 stjärnor av fem möjliga av gästerna. Men som sagt så finns det nog inget hotell som bara får bra kritik. Vi åker i Juni så jag kan skriva då. Jag längtar redan...

• Äppelmamma

vi var 2 veckor på Pagasos Royal förra sommaren (juni)
    det var toppen!!
    Nazar är ett av de bästa bolagen jag rest med - väldigt serviceminded och mån om att kunden skulle vara nöjd.
    När vi väntade på transferbussen hem ( typ 45 grader varmt ..!!) så kom dom med vattenflaskor på is så att alla kunde ha på bussresan.
    Hotellet var också mycket bra, rent och fräscht och Royal hade bästa restuarangen av de 3 hotellen.jag läste också både positivt och negativt innan jag åkte..tror nog att det lite beror på NÄR man åker.
    kommer man mitt i högsäsong är det tydligen ont om solsängar/köer etc.
    Vi var precis innan högsäsongen startade så det var helt perfekt!!
    hoppas att ni får en skön resa :)

• Sunnie G

Ni kommer att bli jättenöjda vi var på Pegasos resort i 2 veckor förra sommaren och det var underbart blir svårt att resa med något annat nu . Vi hade det underbart och levde i lyx i två veckor. Ha en trevlig resa !

• LillaÄrtan

Var i Turkiket på Pegaos World en vecka i juni förra året.
    Tyvärr blev vi jättesjuka, men annars var det superfint hotell, bra bad.. Ja underbart om man hade fått nyttja allt!

Tänk på att tecka DERAS egna reseförsäkring, annars hjälper dem er inte om något händer, bara så ni vet

-Sofie, mamma till två Underbara töser, Julie 051215 & Klara 071022-
  • Julia76

Ni som varit på P Roual....Hur lång tid tar busstransfern?

• Julia76

ROYAL skall det såklart stå

• nutra

ca 20 min om du menar Royal Wings...

• jessie jones

Pegasos Planet är ett kanonställe. Vill åka igen. NAZAR har jag bara positivt att säga om. Dom hade toppen personal där nere. Mycket kunniga och trevliga. Tog 1 1/2 timme från flygplatsen. Det värsta var att vi kom ner på natten ca: 02.00, barnen var jättetrötta. Ville bara till hotellet och sova. Då stannar bussen vid ett fikaställe och chaffören går in och sätter sig och fikar med några kompisar till han. Var borta kanske 20-25 minuter....!!!
    Men jag tror han fick lite utskällning av personalen på NAZAR sen...

• jessicolors

Sitter också och tittar på Pegasos hotellen just nu (främst World). Det ser ju overkligt underbart ut. :) Men är två veckor för länge? Tänker på att det ligger lite off..

Någon som vet om det går bussar eller är enkelt att ta taxi in till Side från Pegasos World?

Och finns det någon som rest dit från Landvetter och vet vad det är för typ av plan, alltså om det är ett "vanligt" passagerarplan typ 3+3 med gång i mitten?
    Läste i en annan tråd här för längesedan om en tjej med familj som skulle få åka i ett pyttelitet plan som bara tog 35 personer. Jag som inte är så förtjust (faktiskt ganska rädd) i att flyga skulle få dåndimpen av att åka i ett så litet plan!

Vi har funderat på att resa dit i början/mitten på september, någon annan som har varit där vid den tiden på året och vad tyckte ni?

TS, sorry att jag kidnappar din tråd så här men jag blev så glad att jag hittade en ny Pegasos tråd! Vill så gärna veta så mycket som möjligt innan man väljer att åka. När ska ni åka?

• Nötkaka

Jag vill också haka på tråden. Funderar också på att åka med Nazar i aug.

Vad är det för negativ kritik som hotellen fick

Svar på tråden Någon som har rest med NAZAR?