ni som har koll på heminredningsmode!
tacksam för lite hjälp! =)
vilken färg eller träslag fungerar alltid?
finns det något sådant..
tänker vad man bör satsa på som håller i längden..
=)
tacksam för lite hjälp! =)
vilken färg eller träslag fungerar alltid?
finns det något sådant..
tänker vad man bör satsa på som håller i längden..
=)
Ek tycker jag är fint, går även att betsa om man vill förändra i framtiden. Furu är Big NO No enligt mig, och även om du betsar det så syns det ju att det är furu du betsat (på ådringen). Men ek är dyrt förståss...
Det enda jag kan ha furu till är målad panel eller dylikt (bastu ). Men aldrig att jag skulle ha det naturfärgat. Om man ska ha omålad furu så se till att syrabetsa det så man slipper att det gulnar med åren. Men det är ju såklart en smaksak
Jag tänker genast på vitmålade möbler. Träslag varierar snabbt.
Men man ska köpa det man tycker om.
Självklart ska man köpa något man själv gillar avsett mode. Men om man ska satsa på något som inte blir otrendligt ska man inte välja det som är trendigt (det mesta trendiga blir relativt snabbt otrendigt).
Glömde skriva att jag tycker om ask och björk. De känns som träslag som "håller".
jag har haft all möjlig färg och stil på inredning och jag har lessnat på allt nu är allt vitt och dämpat jordnära färger och det är en fröjd för ögat!
Ek är ganska passé nu.. Björk är HUA passé.. VITT är najs!
Men.. Nu vet jag inte vad du prata om heller.. Alltså vad för möbel osv..
valmar:
Håller nog med... välj inte det som är extra-extra trendigt.
Så vitmålade möbler faller nog bort då. Alla har ju vitt-vitt och målar det mesta i trä vitt. Jag är inte helt oskyldig, så det är verkligen ingen kritik. Jag tycker det är supersnyggt med vitt och shabby chic är verkligen mysigt, fint och ombonat... Men, det är en trend, som alla andra.
Men... frågan är då, vad är INTE trendig, utan klassiskt? Hmm... mörkt trä?
Vitt är väl också ganska modernt nu? Håller med om att ek är trendigt just nu.
Heddabigbam
vad menar du för typ av mörkt trä? indo möbler eller typ shesam möbler det tycker jag verkligen är skitsnyggt!