• skåne tjej

Liggande panel på väggen i New England stil, någon som vet?

Vi hade tänkt att sätta liggande panel hemma i hall och kök.
    Någon som vet vad det är för brädor man ska ha? Om det ska behandlas på något särskilt sätt osv? Hur mkt mellanrum ska man ha mellan brädorna?
    Sen undrar jag vad man ska ha förlister eftersom plankorna ju är ganska breda?

Mkt tacksam för hjälp samt gärna lite inspirationsbilder!

• Svar på tråden Liggande panel på väggen i New England stil, någon som vet?
  • killotjejmamma

hjälper dig puffa

• ludde1
    Vi har inrett en hel vind med panel.

hur långt det ska vara emellan får man själv avgöra + att man får laborera lite så att det blir bra avslut

En annan sak att tänka på är att man ska kvistlacka alla kvistar annars så kommer det att bli mörkt å färga igenom färgen om man nu ska måla panelen.
  • ludde1

urk vad konstigt det blev med texten. JAg skriver om

Vi har inrett en hel vind med träpanel.

hur långt det ska vara mellan beror på tycke å smak samt att man får se hur det blir till ett bra avslut så man kan få labrorera lite. Min man använde tryckluft pistol"dyckert" för det var ju en hel del.

Innan målning är det bra att kvislacka så det inte blir fula märken på färgen efter ett tag.

lister till kan du alltid fråga på byggvaruhuset så får du hem olika prover testa ta tid på dig å bestäm vilken du vill ha.

• ludde1

urk vad konstigt det blev med texten. JAg skriver om igen

Vi har inrett en hel vind med träpanel.

hur långt det ska vara mellan beror på tycke å smak samt att man får se hur det blir till ett bra avslut så man kan få labrorera lite. Min man använde tryckluft pistol"dyckert" för det var ju en hel del.

Innan målning är det bra att kvislacka så det inte blir fula märken på färgen efter ett tag.

lister till kan du alltid fråga på byggvaruhuset så får du hem olika prover testa ta tid på dig å bestäm vilken du vill ha.

• ludde1

Du får gärna gå in på mitt bildgalleri å fliken "vårat hus" där finns flera bilder

• PsyNRG

Vi ville komma åt den lite grova locken så vi köpte stora plankor
    av lärkträd. Vände sedan på plankorna där valsen hade gått o målade 2 gånger med v-slip. Plankorna skruvades sedan upp med 1cm mellanrum. Har några bilder på köket i galleriet.

Lycka till!!!!!!!!!

Mvh Jens

Svar på tråden Liggande panel på väggen i New England stil, någon som vet?