• cii

Bygga sovrum av klädkammare? Helt tosigt?!

Ja som ni förstår har jag lite konstiga planer ang hemmet

(största problemet är att jag inte får med sambon på detta!)

Så ge mig era åsikter.

Vi bor i en bostadsrätt på 68 kvm. En tvåa.
    Vi vill gärna bo kvar här så länge som möjligt eftersom planerna är att sälja denna och flytta till hus.
    Men jag är mammaledig än, så de planerna får vänta.

Iallafall vill jag göra ett litet sovrum av klädkammaren till sonen. (alltså endast avsett för att sova i, leksakerna har han fortfarande i v-rummet)

För att visa skalan så har jag lagt in bilder i mitt galleri på hur jag tänkte göra. (det blåa är för att visa skalan typ, det är hans säng)

Blir köket verkligen för litet??

Bilder ritade i paint finns här:
    www.familjeliv.se/hem/cii/galleri.php

Anledningen är att vi störs otroligt mycket av varandra om nätterna.

• Svar på tråden Bygga sovrum av klädkammare? Helt tosigt?!
  • syrra

Ni tar nog ganska mycket av köket men går det inte att dela av vardagsrummet  med en vägg i den ände som toaletten är?

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Jarboe

Testa och se hur det fungerar(om det inte innebär för mycket jobb).
    Vi bor också i en lägenhet som har alldeles för få rum och jag hade tankar om att haka av dörren till klädkammaren och inreda som sovrum åt dottern.
    I vårt fall bestämde vi oss för att inte göra det iallafall, för då skulle vi behöva riva ut väggfasta gaderober (och vi bor i en hyresrätt - så hyresvärden kanske inte skulle gilla det heller). Men jag tror definitivt att det kan bli bra.
    Lycka till!

• cii

Nja, hallen blir väldigt trång isåfall.

Grejen är ju den att vi hade en ingång till v-rummet från köket men den har vi bommat igen.

• Saandraa

Tänkte samma tanke som syrra!

men det är inte tossigt att fixa sovrum av klädkammare, vi har ett sådant utrymme oxå det går att användas till ännu ett sovrum!

♥ → Isadora 070501 ← ♥
  • cii

Nästa vecka så kommer ju vårt nya kök (full renovering här typ)
    så det vore bra om vi kunde komma överrens innan golvet ska läggas (på lördag).

Det blir ju två väggar som får slås ut (de som gränsar till köket) Sedan upp med nya reglar och gipsskivor.

• cii

Alltså det här med ett rum till har snurrat i mitt huvud avigt och rät!!
    Jag hade tillochmed planer på att riva väggen mellan sovrummet och hallen för att slänga in ett rum DÄR! Haha

(Vi trivs alltså JÄTTEBRA här och vill gärna få det att fungera ett bra tag till)

• Saandraa

Ojsan, ja, då får du skynda på med bearbetandet på han då! *flin* men det löser sig nog

♥ → Isadora 070501 ← ♥
  • Saandraa
    cii - hoppas ni kommer på en bra lösning, när ni trivs så bra det är ju inte så ofta som man verkligen trivs och vill bo kvar länge!
    ♥ → Isadora 070501 ← ♥
  • AnnaGBG

Måste ni göra klädkammaren större, då? Får inte sängen plats utana tt flytta väggar?

Det är inte galet att låta sonen sova där.

• cii

Vi hade fått klämma in den isåfall. Dessutom hade den blockerat halva dörrhålet med.

Svar på tråden Bygga sovrum av klädkammare? Helt tosigt?!