• Sussa06

Hon har konstant torra läppar.. Behöver tips!!

Hej!
    Hon är 17 månader och har sen i november fått jätte torra läppar, mest bara underläppen. Jag har smörjt med idominsalva, försvarets hudsalva, Locobase "fet creme" som jag fick från BVC. Men det funkar inge vidare, läpparna torkar och spricker ibland

Någon som vet något bra "medel" som funkar??

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hon har konstant torra läppar.. Behöver tips!!
  • krypsyl

Har du provat att smörja precis innan hon somnar så att det hinner "verka" under natten? Det gör jag när jag själv är torr om läpparna. Sen måste man dricka mycket också. Annars har jag inga fler bra tips...

• fairyfloss

Testa bistick, det finns på hälsokost. Se även till att hon får i sig tillräckligt med vätska! Har hon svårt att andas genom näsan? Det brukar ju leda till torra läppar.

• KNALLAN

jag föreslår att du går till hälsokosten och ber om något utan mineraloljor. Kommer inte ihåg vad det heter men det finns en med bara ätbara ingredienser. Är jättebra och helt ofarlig om dom slickar i sig det. Fråga på hälsokosten!

• Sussa06

Tack, det ska jag göra. Har inte haft en tanke på hälsokosten..

Hon har varit förkyld till och från sen mitten av december så det hänger väl ihop lite.. Vatten dricker hon mycket så jag tror inte att hon har vätskebrist.

• Bibbif

Eller prova apotekets "Locobase Repair"

• Bibbif

oj, sorry, läste inte tillräklicgt noga, den har du ju redan provat!

• Lina78

Body shop´s E-vitamin stift. Fungerade jätte bra för vår son. När läpparna sedan hade blivit mjuka sörjer vi en gång om dagen.

• Theia

locobase repair tycker jag är toppen.. smörj när hon sover är ett tips

• Joona

Jag blir torr om läpparna när jag drickt för lite, det är ett av kroppens första tecken på uttorkning! Prova att ge mer vatten!

Svar på tråden Hon har konstant torra läppar.. Behöver tips!!