• längtar1

kub test i Norrköping

VArt kan man göra detta? Och vad kostar det?
    Är dte någon som fått det betalt av landstinget?

• Svar på tråden kub test i Norrköping
  • camomillis

Jag tror inte att Norrköping gör varken kub eller nupp.
    Jag fick vara med i deras test projekt nämligen, som de har inför sin certifiering inför iaf nupp.
    Jag har tyvärr inte svaret på din fråga heller för jag vet inte var i närheten som det görs. Kanske Linköping? Deras US är ju betydligt större.

Mamma till Tilde 070211 - BF 080803
  • längtar1

puffar det går bra med Tips från linköping med

• Cecka

KUB test kan inte göras i Norrköping men om du är över 35 år kan du få remiss till US Linköping för NUPP test. NUPP ska komma till Norrköping men personalen är ännu inte utb...

I Linköping finns en privat klinik där du kan betala för ett KUB test- vet tyvärr inte kostnad eller namnet på privatkliniken.

• camomillis

Nu vet jag vad Cecka pratar om, att jag inte tänkte på det tidigare!!
    Selbing gör ju nupp o kub!! Där har vi gjort 4D ul med Tilde, o ska även dit med denna bebbe.
    Selbing var den som "kom på" hela den här idéen med kub o nupp för länge länge sedan. Han är ultraljudsprofessor. Dit skulle jag rekommendera er att åka, även om ni skulle kunna få det via US.
    Vårat ultraljud hos honom var så enormt genomgående om man jämför med MVCs, så det var värt de extra kronorna flera gånger om! Super trevlig läkare också.
    Han finns på www.selbing.com

• Takhiza

Jag har fått NUPP test utan problem hos min BM i Norrköping. Både med första och andra grav. Bara till att säga att man vill göra det.

KUB är? Kön eller?

• camomillis

Kub är att man även tar ett blodprov i samband med nupp för säkrare svar.

Svar på tråden kub test i Norrköping