• Amadeus och Maria

Kan man hänga upp tv´n på en fondvägg?

Ja, som rubriken lyder, eller ska den vara tom??
    Asså inget på den väggen överhuvudtaget??

Troligen så ska det vara stora blommor på fondväggen eller nått "stort" mönster...
    Svart vitt ska det vara iaf!

hmm.. är kluven på vilken vägg som ska vara fondväggen..
    Vill ha väggen där tv´n hänger, å då blir det ju bara tv´n som kommer att hänga där..

Hälsningar
    //Maria

• Svar på tråden Kan man hänga upp tv´n på en fondvägg?
  • Suri

Jag har en kompis som har så. Tycker det är snyggt.

• Amadeus och Maria

Okej, alla som jag känner har fondväggen helt tom..
    Men hos oss tror jag det skulle se dumt ut å ha någon annan vägg som fondvägg..
    vad har dom slags mönster på sin fondvägg?

• Krisselina

Klart man kan göra det! Go for it

Lita alltid på din intuition
  • Maroé

jag har en vännina som har en stor blommig fondvägg och med en stor platt tv på, ser väldigt 'stökigt' ut och tvn liksom förstör det fina mönstret i tvn.. blir alledes för 'bladdigt' för min del.. nu har hon mkt färger också, stora färglada blommor.

I mitt v-rum har jag beige och bakom soffan har jag en brun tapet med bruna blommor på, man ser den lite svagt, jättefint passar jättebra med vår bruna divansoffa... det blir liksom en helhelt, och så har vi tvn på den beiga väggen mitt i mot.
    mkt snyggare enligt mig att låta fondväggen så orörd.

• Amadeus och Maria
    Maroé skrev 2008-02-03 14:18:49 följande:
    jag har en vännina som har en stor blommig fondvägg och med en stor platt tv på, ser väldigt 'stökigt' ut och tvn liksom förstör det fina mönstret i tvn.. blir alledes för 'bladdigt' för min del.. nu har hon mkt färger också, stora färglada blommor.I mitt v-rum har jag beige och bakom soffan har jag en brun tapet med bruna blommor på, man ser den lite svagt, jättefint passar jättebra med vår bruna divansoffa... det blir liksom en helhelt, och så har vi tvn på den beiga väggen mitt i mot.mkt snyggare enligt mig att låta fondväggen så orörd.
    ja. det känns lite som om det kan bli kladdigt, å det vill jag ju inte.. är väldans kluven!!!
  • Krisselina

Vi har vår tv på fondväggen i vardagsrummet, men den är visserligen mörkbrun hela väggen :p
    Kanske inte riktigt samma sak då..

Lita alltid på din intuition
  • Suri

Amadeus och Maria skrev 2008-02-03 14:17:48 följande:

Okej, alla som jag känner har fondväggen helt tom..Men hos oss tror jag det skulle se dumt ut å ha någon annan vägg som fondvägg..vad har dom slags mönster på sin fondvägg?
    De har en mörkt mörkt brun tapet med svart stort mönster på, typ medaljong/blommor. Mönstret är blankt fast nästan i samma färg. Hela tapeten är väldigt mörk, (på håll ser den nästan enfärgad ut) och ger därför inget stökigt/plottrigt intryck.
  • Suri

www.borastapeter.se/kollektion/kollektion_main.asp

Hittade deras tapet här. Gå in i tapetguiden. Längst ner till höger väljer du kollektionen "Moment". Sedan väljer du vilket rum du vill tapetsera. Tapeten är nr 8903. Mörkbrun. längst upp till höger. Med stort virrvarr mönster på. Jättesnygg faktiskt.

• LillaÄrtan

Jag tycker inte att detser knäppt ut alls att ha tvn mot fondväggen... Så har vi alltid haft!
    Kan slänga in en bild här på nytapetserade vardagsrummet!

-Sofie, mamma till två Underbara töser, Julie 051215 & Klara 071022-
  • LillaÄrtan

Såhär blev det.
    Övriga väggar är vita. Svart soffa.. Har mer bilder i galleriet!
  • musli

Men det beror ju på vad för fond-vägg man har!? Är den svart med svart på som ovan så är det väl helt ok, men är det typ vit med stora blommor och blad på så skulle det bli RIKTIGT jobbigt att titta på tv känns det som...

• Lisfadet

Läste i senaste Plaza interiör (tror jag) att det senaste var att smycka ut bakom tv:n, alltså att placera tv:n på en fond vägg. Go!

• MrsQ

Tv:n försvinner ju lite på en fondvägg (beroende vilken färg ).
    Så det naturliga valet är på den väggen. Annars upplever man rummet som rörigt om den skulle sitta på de "rena" väggarna.

Om man inte tycker att tv:n är ett smycke i sig!

• Amadeus och Maria
    LillaÄrtan skrev 2008-02-04 01:05:55 följande:
    Jag tycker inte att detser knäppt ut alls att ha tvn mot fondväggen... Så har vi alltid haft!Kan slänga in en bild här på nytapetserade vardagsrummet!
    Jätte snyggt!
    Har inte kunnat svara för vårat internet varit nere!!!
    Men ialla fall! Jätte nsyggt, vart har ni köpt tv bänken om man får fråga??

Ska kika in på flera bilder!
    Tack!
  • LillaÄrtan
    Amadeus och Maria skrev 2008-02-07 12:43:06 följande:
    Jätte snyggt!Har inte kunnat svara för vårat internet varit nere!!!Men ialla fall! Jätte nsyggt, vart har ni köpt tv bänken om man får fråga??Ska kika in på flera bilder!Tack!
    EM är den köpt...
  • VårtLillaLiv

Vi har vänner som har sin tv på en fondvägg, där passar det superbra!

• Nötkaka
    LillaÄrtan skrev 2008-02-04 01:08:13 följande:
    Såhär blev det.Övriga väggar är vita. Svart soffa.. Har mer bilder i galleriet!
    Jag har också svart fondvägg med tv. Det är skitsnyggt (tycke de flesta som kommer hem til oss). "Det sägs" också att tv väggen skall helst vara mörk så att ögat inte störs av ljusa tapeter.  Tv bilden kommer också fram mycket bättre.

Men är det en "rörig" tapet så hade jag kanske inte valt att ha tv där. Så det beror på tapeten.
  • sänka

Gå in i mitt galleri så får du se att det funkar utmärkt. Grå/blommig fondtapet. ljusgrå väggar i övrigt

Svar på tråden Kan man hänga upp tv´n på en fondvägg?