• lokacitron

Namnet Vera.

En kompis till mig fick en dotter som ska heta Vera. Första gången jag hörde det , tänkte jag vilket namn, stackars flicka att heta det. Fast nu när jag hr vant mig så är det lite gulligt.

Så jag vill veta vad ni tycker om namnet?

• Svar på tråden Namnet Vera.
  • getingmidja

Jag tycker det låter mjukt och fint.

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • Yrslan

Nej inget för mig, men visst är det så att man vänjer sig. En fd arbetskompis dotter heter Irma, tänkte som du, men nu är det jättefint

• challis77

Jag tycker det är jättefint, har en arbetskompis som har en dotter som är 9-10 år, hon heter Vera.

Äntligen gravid!
  • lokacitron
    Yrslan skrev 2008-02-03 14:52:05 följande:
    Nej inget för mig, men visst är det så att man vänjer sig. En fd arbetskompis dotter heter Irma, tänkte som du, men nu är det jättefint
    Ja som min sons farmor. När vi sa att han skulle heta Felix, då bara sa hon rakt ut. Ska ni ta ett sånt jävla fult namn. Stackars barn, men nu tycker hon det är finaste namnet som finns.
  • Tygtiiger

Jag älskar det, min gammelmoster heter Vera och det står högt upp på min lista om jag någonsin får en dotter. Vacker betydelse också, sann!

• Nen

Jag tycker det är jättefint! Som Tygtiger säger betyder det sann..
    Tyvärr så är sambons efternamn kort och har både V och R i sig så det kommer inte passa för vår framtida dotter.. :(

• linhol

Tycker det är ett gulligt namn...

Freja-mammas lilla prinsessa
Svar på tråden Namnet Vera.