• Smurfas

Playa de Palma - bra ställe att åka till med barn?

Har någon varit i Playa de Palma?

Vi funderar att åka dit (med en 2-åring). Jag vill gärna veta allt bra och dåligt!

Finns det trevliga restauranger att gå till på kvällarna i närheten? Shopping? M.m.

Finns det bättre ställen på Mallorca att åka till som ligger nära flygplatsen. (Alltså inte Alcudia eller sådana ställen).

Tacksam för tips!

• Svar på tråden Playa de Palma - bra ställe att åka till med barn?
  • Pom

Kolla in Palma Nova...
    Hotell Ponent Mar (tror det stavas så) rekomenderas

• AMH

Va där när min stora son var 18 månader. Tyckte det var helt ok!
    Funderade på att åka dit igen men det blev Playa del Ingles istället.Det är många restauranger och lång strand inte kallt i vattnet och man har nära till Palma om man vill shoppa där istället.
    Vilket hotell har ni tänkt. Vi funderade på Brasilia med ving för det ligger nära stranden man kan gå upp och låna toan i receptionen och bussarna ligger typ bakom det hotellet!

• caxie

Jag har varit i playa de palma flera ggr, dock innan jag fick barn. Men det funkar nog bra med barn. Fin och fräsch strand är det iaf. Se bara till att inte hamna nära bargatan där alla festglada tyskar håller igång ifall man vill sova ostört. Jag kan rekommendera hotell Brasilia där har jag bott en gång, jättetrevlig personal och NÄRA till stranden typ 20 meter, en fantastisk havsutsikt.

Felicia 2006-12-11
Svar på tråden Playa de Palma - bra ställe att åka till med barn?