• Nilsson1

Badrums mys

Hallå !:)

Har några ideer på hur man kan få ett tråkigt badrum mysigt ?

Färgerna är vitt kakel på väggarna å ljust terracotta/aprikos klinkers på golvet.

Inget fönster finns där heller..så mysfaktorn är inte hög nu !

/ Anna

• Svar på tråden Badrums mys
  • Nilsson1

Jag har tyvärr ingen..Badrummet är i min nya lägenhet å där har jag inte fotat än..har inte flyttat dit än..

Tyvärr..

Kanske går ändå ?

• mixX

Växter får alltid upp mysfaktorn tycker jag.. Finns speciella växter man kan ha i badrum. Annars fungerar även plastväxter ;)

Min brorsa har världens finaste klätterväxt som liksom klättrar upp på duschen.. Jättefint och mysigt!

• Me o Mike

Somovan sa, växter.. Fina färger på handdukat och matta.. Sätta upp nån hylla och ställa fina ljus på..

• Nilsson1

Bra tips :)
    Har ni några förslag på färger då ? hmm..aprikos e svårt å matcha tycker jag..

• Me o Mike

Grönt, Beige, Grå, svart.
    Tex

Nilsson1 skrev 2008-02-03 15:34:31 följande:
    Bra tips :)Har ni några förslag på färger då ? hmm..aprikos e svårt å matcha tycker jag..
  • MaddeK81

Plastväxter är inte jag ett fan av men smaken är som baken! Riktiga växter håller jag dock med om, det ser jättefräscht ut i badrummet!

Mitt tips är att välja ut en eller flera färger som du använder dig av. Själv har jag svart, vitt och rosa i mitt badrum. Ett vitt duschdraperi med svart modern blomranka som mönster, svart badrumsmatta, vit toaborste, rosa pumptvål, svarta handdukar, o.s.v.

Ett till tips är att köpa duschförvaring i form av korgar som man sitter uppe med sugproppar (undviker onödigt borrande i kakel). Det ser mycket snyggare ut att ha schampoflaskor och annat samlat i t.ex. stålkorgar än att ha dom stående på badkarskanten/duschgolvet.

Själv har jag även tvättmaskin i badrummet och har valt att gömma undan tvättmedel och sånt (även hårspray och annat tjaffs man annars har framme) i stora svarta korgar med ståldetaljer som jag köpt billigt på jysk. Kan man samla de flesta prylarna i nån snygg förvaring så gör det stor skillnad tycker jag. Behöver ju inte va korgar om man kommer på nåt annat som passar bättre in i hur man själv vill ha det.

Såg på "Äntligen Hemma" när Lulu skulle göra om ett badrum att hon satte upp tavlor där inne också. Kan man hitta några billiga tavlor som inte gör nåt om dom inte håller för evigt och som passar in i mönster/färgtema (och man har tillräckligt stort, kan nog mest se för trångt ut att sätta upp sånt om man har litet badrum) skulle jag absolut kunna tänka mig det! Krokar med sugpropp finns också att köpa så det borde funka till (lätta) tavlor.

Typ dessa:

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70120004

• MaddeK81
    Nilsson1 skrev 2008-02-03 15:34:31 följande:
    Bra tips :)Har ni några förslag på färger då ? hmm..aprikos e svårt å matcha tycker jag..
    Håller med MulleNuh, grönt, beige, grå, svart. Och vitt.
  • Linalill

träpall, som du kan ha blomman på. och matchande draperi och handdukar och eventuellt matta. har du badkar kan de vara snyggt att rama in karet med två duschdraperi så att de blir som fönstergardiner och ha något snyggt hänge.
    jag köpte en stilren, igentligen, duschhylla (alltså inte en sån där ful i plast utan i någon slags metall) som jag hade blå värmeljusstakar. så hyllor för ljus är ju allitd en mysfaktor.

• MaddeK81

Just det, jag med mina sugproppar, glömde säga att det även finns värmeljushållare med sugproppar, perfekt att sätta upp på väggen i badrummet!

• Nilsson1
    MaddeK81 skrev 2008-02-03 15:43:49 följande:
    Just det, jag med mina sugproppar, glömde säga att det även finns värmeljushållare med sugproppar, perfekt att sätta upp på väggen i badrummet!
    Vart hittar man d ??
  • Nilsson1

Bra tips, ska kolla d där med sugproppar.

Jag har väl tänkt å använda färger som svart å rött å lite mörkgrått..samt gröna växter.

Vill ha en varm känsla...gärna lite afrikansk..

Låter d snyggt ?

• MaddeK81
    Nilsson1 skrev 2008-02-03 19:52:11 följande:
    Bra tips, ska kolla d där med sugproppar.Jag har väl tänkt å använda färger som svart å rött å lite mörkgrått..samt gröna växter.Vill ha en varm känsla...gärna lite afrikansk..Låter d snyggt ?
    Det låter jättesnyggt! Afrikansk stil är inte nåt jag själv skulle välja till min inredning men jag kan tycka det passar jättebra hos andra, verkligen varm känsla ger det ju!
Svar på tråden Badrums mys