• Ella Mia

Skickat brev/paket till fel adress vad händer?

Köpt ett par grejer på Tradera sista veckan. Väntar och inga grejer kommer. Då kommer jag på att jag inte ändrat min adress där sedan jag flyttade för 1½ år sedan. Grejerna har skickats till fel adress.

Har ju inte eftersändning längre. Vad händer nu? Kan jag få tag på mina grejer? Det ena ryms i ett vanligt kuvert och det andra är ett paket.

• Svar på tråden Skickat brev/paket till fel adress vad händer?
  • Severus

Kanske får avsändaren tillbaka sakerna om denne skrivit på sin adress?

• Ella Mia
    Severus skrev 2008-02-03 16:11:03 följande:
    Kanske får avsändaren tillbaka sakerna om denne skrivit på sin adress?
    Jo, så är det nog, OM de skrivit avsändare.
  • Severus
    Ella Mia skrev 2008-02-03 16:12:36 följande:
    Jo, så är det nog, OM de skrivit avsändare.

Ja, alla gör ju inte så, speciellt på små försändelser som ryms i vanliga brevinkastet.
    Kolla annars med postkontoret förra adressen tillhör, ifall de har paket/post som ligger.

Kan vara värt ett försök i alla fall.

Om inte annars kanske man får reda på VAD de gör om avsändare saknas.

• Ella Mia
    Severus skrev 2008-02-03 16:18:36 följande:
    Ja, alla gör ju inte så, speciellt på små försändelser som ryms i vanliga brevinkastet.Kolla annars med postkontoret förra adressen tillhör, ifall de har paket/post som ligger.
    Kan vara värt ett försök i alla fall.
    Om inte annars kanske man får reda på VAD de gör om avsändare saknas.
    Jo jag har tänkt kolla med postkontoret här i stan. Har bara flyttat ett par kvarter. Man har ju hört ibland att posten till och med öppnar och läser brev om det krävs för att hitta den som ska ha det, men vet inte om det är sant. De borde lätt hitta mej i så fall eftersom jag har ett unikt namn.
Svar på tråden Skickat brev/paket till fel adress vad händer?