• Little J

Engelska Familjer i Sverige

Fortsättning på "gamla Engelska Tråden", fast lite mer nishad för familjer som bor i Sverige, då det finns andra trådar för svenskar boende i Storbrittanien.

I den här tråden längtar vi efter Marmite gravy, Christmas pudding och fish'n'chips
    Och hur man lyckas överleva som "britt" eller tillsammans med sin britt i Sverige 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-17 22:52
    Tråden borde kanske ha hetat;
    "engelsk talande familjer i Sverige med påhälsning av englandsboende svenskar" istället

• Svar på tråden Engelska Familjer i Sverige
  • Ruby

Blir det här istället för nr. 9 då?

Själv längtar jag just nu efter att kunna köpa underkläder av bra kvalitet till rimliga priser.

• Little J

Hejsan Ruby
    ja jag tänkte väl nåt sånt, nr 9 lät så väldigt gammalt och dammigt .

Har ni hört talas om den där Boots mirakel krämen? Dom har iaf börjat sälja den här i Sverige, men jag antar att den är mycket dyrare än i UK...

• Ruby

Jag tror du har nämnt mirakelkrämen tidigare. Är själv inne på att försöka undvika så mycket kemikalier och tillsatser som möjligt både i och på kroppen så följer med intresse ett par trådar här på FL om det. Försöker undvika (utvändigt) sådant som SLS, parabener, petrolatum (sp?) osv. Och invändigt MSG, sötningsmedel osv.

• Shannon

boots produkter är skitbra! saknar en av boots krämer som var mot finnar... gud så billig och GUD SÅ BRA!

• lolou

Här är ännu en svensk-engelsk familj.
    protect and preserve heter mirakelkrämen! min mamma brukade bunkra upp då hon var hos oss i UK. saknar också Boots, och alla billiga barnkläder så klart. Fast trafiken och barnomsorgen är jag glad att slippa.

Någon som vet om/hur man kan se rugby på teve i Sverige. Min man klarar knappt av att vara utan den. Nu är det ju Six Nations också...

• Ruby

lolou skrev 2008-02-10 12:14:39 följande:

Någon som vet om/hur man kan se rugby på teve i Sverige. Min man klarar knappt av att vara utan den. Nu är det ju Six Nations också...
    Såg en tråd på Brits in Sweden om nåt liknande nyligen. Gillar www.mumsinsweden.se mycket bättre men BIS är kanske mer för män. Verkar så negativt där tycker jag.
  • Little J
    Ruby; menar du den här sajten?
    www.britishinsweden.se/

Verkar inte vara mycket aktivitet i den, men antar att det är säsongsbetonat?

Lolou; om ni kan det där med satelit tv så kan man faktiskt fixa själv så man får in brittiska tvkanaler i Sverige, här är en sajt som visar vart man ska rikta sin parabol för att se dessa tvkanaler;
    www.lyngsat.com/astra2b.html
  • Little J

Jo, det rekommenderas tyligen att man har en parabol som är minst 80 cm i diameter, gärna större för att få bra mottagning

• Ruby

Lolou: menade den här länken: www.britishinsweden.se/index.php/topic,95.0.html

Där står bl.a. följande: "Try this website. www.thebox.bz it has all british tv programmes from BBC,ITV,C4 and some sky channels (which technically are not allowed but hey) available to download within a few minutes of finishing in the UK. I've looked at many different ways of trying to watch Match of the Day, Eastenders and Coronation street etc and this is the only way i got it."

Svar på tråden Engelska Familjer i Sverige