Campral
Jag har fått Campral för mitt alkoholmissbruk. Är det nån här som har erfarenheter av det? Dämpade det suget, oron osv? Tacksam för erfarenheter ang det.
Jag har fått Campral för mitt alkoholmissbruk. Är det nån här som har erfarenheter av det? Dämpade det suget, oron osv? Tacksam för erfarenheter ang det.
Hej!
Jag tog Campral en tid på föreskrift av min psykiater eftersom jag också haft alkoholproblem, man slutade ganska snabbt då jag tyckte att den var verkningslös. Det som till slut har hållit mig nykter är min vilja och till stor del hjälpen av antabus. Har jag tagit antabus så vet jag att det inte kommer på fråga att dricka någonting, vare sig jag vill fira, känner mig ledsen eller annars bara söker en ursäkt att få skåla "litegrann"...
Lycka till!
Gick på campral i 8 månader och jag mådde jätte bra. Suget minskade avsevärt och jag drack inte en droppe. Mitt psyke blev bättre så det rekomenderar jag. Lycka till!!!
Har ingen egen erfarenhet av det men arbetar med människor som fått det.
Campral kan vara hjälpsamt om du är väldigt motiverad och inte går i tron att det ska ta bor ditt alk.sug, det ör det inte.Det kan minska om du tar dem enl förskrift och ger det lite tid att sätta igång.Du ska i samband med Campral ha samtalsterapi som ska vara en kombinationsbehandling.Campral utan samtalsterapi har jag tyvärr ingen direkt bevisad effekt av faktiskt.
Du kan ju dricka på Campral och det är ju mer en långsiktig behandling för människor som inte behöver "livrem och hängslor" som ex antabus, antabus är konstgjord andning och är bra ett tag, men som är meningen att man ska kunna släppa och gå vidare ifrån.Alltså en temporär lösning.
Lycka till!