• Gci

När börjar min hane lyfta på benet???

Jag har en valp som är 6månader som ännu inte har börjat lyfta på benet när kan kissar och det börjar bli jobbigt för varje gång han pinkar råkar det komma på hans framtassar. Och det är ju inte så trevligt =/
    Så när började din vovve lyfta på benet? :)

• Svar på tråden När börjar min hane lyfta på benet???
  • Ameera

Inte alla hanhundar gör det. Är han kastrerad så gör han förmodligen aldrig det.

• linjes

MIn började vid 6 månader,han är 7 månader nu men kissar inte alltid så utan varierar sig lite=)

• Chutzpah

Förhoppningsvis aldrig.

Då kan han inte pissa på cyklar, bilar, brevlådor, huskant och butiksingånger.

• Gci
    Chutzpah skrev 2008-02-03 17:37:06 följande:
    Förhoppningsvis aldrig.Då kan han inte pissa på cyklar, bilar, brevlådor, huskant och butiksingånger.
    jag skulle aldrig låta min vovve göra det.
  • Chutzpah

Då är du en ovanligt duktig hundägare.

• Gci
    Chutzpah skrev 2008-02-03 19:41:39 följande:
    jag gör mot andra som jag önskar andra gör mot mig. jag skulle inte vilja att någon vovve gick och skvätte på min postlåda osv. det finns träd att lyfta benet mot. just nu kissar vovven bara på gräset/snön. kanon! :)
  • frulan

Jisses, då vet jag många som är det, det är väl klart att man inte tillåter sånt...
    Fast jag håller med om att det är irriterande med folk som tillåter det...
    De som inte ens plockar upp trots att hunden skiter mitt mellan grindstolparna
    Mysigt...

Chutzpah skrev 2008-02-03 19:41:39 följande:
    TS
    Vad är det för ras? De brukar börja lyfta i samband med fysisk könsmognad.
    Mindre raser lyfter tidigare och större senare.
    Vår foxterrier började när han var runt 6-7 månader.
    Lite vingligt men sött
  • Sussa76

vår fox lyfte på benet å kissade första gången när han var 8 veckor och nyss hemkommen... gaaa... haha... men min newfoundland var över året innan han ens provade...

• SeTa

Min schäfer var närmare året innan han började lyfta benet.
    Tyvär hjälper inte det. Han kissar sej själv på frambenet ändå.

Svar på tråden När börjar min hane lyfta på benet???