• karinagumman

vardagsmat & helgmat

igår lördag skulle vi gå och handla till middagen, min sambo utbrister då
    "ohhh vad sugen jag är på pytt i panna" och jag bryter näst intill ihop...

"men snälla älskling man kan inte äta pytt på en lördag..."

han köpte det men förstår inte riktigt...

hur ser ni på saken.. äter ni lite finare mat på helgen än till vardags??

jag är inte dum.. det bara blir konstigt ibland när jag tänker (bim6/2)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:06
    menar såklart FINARE i röstnings alternativen

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vardagsmat & helgmat
  • Vintersol80

äter det vi är sugen på och har lust att laga när som, kan vara oxfilé en tisdag och gröt en söndag

• buffybus

nää man måste inte ha finare mat bara för det är lördag...

jag kan käka "fin" middag på såväl en tisdag som lördag... spelar ingen roll...

Längtar efter dig bebis
  • Mamsingen

Håller med dig TS, man kan inte äta pytt i panna på en lördag.

• Mickis74

Vi har ingen speciell helgmat...

• Emmies mamma

Jag tycker nog att vi äter "finare" mat på helgen, men egentligen handlar det inte om bättre eller sämre mat, utan att man har mer tid att lägga på matlagningen på helgen. Det är kul att planera helgmaten och man bjuder hem gäster. Men visst, ibland blir det fiskpinnar på helgen och filén på en onsdag.

• Tant Green

På helgerna äter vi oftast mat som tar lite längre tid att laga, men det är inte nödvändigtvis finare mat.

• Sencha

Det beror helt på vad vi känner för.
    Helgluncherna får ofta vara något ganska snabbt, eftersom vi ofta håller på och gör något. Eller något långkok som sköter sig självt.

Väntar tillökning i juli
  • Senap

Jag är uppfostrad med stek och gräddsås och tycker det är otroligt mysigt att få äta potatisgratäng och helstekt kyckling el, annat långkok mm som jag inte äter till vardags - gärna med ett glas vin.
    Men går det inte så äter jag det jag får.

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.
  • Thursday

Hmm, beror lite på hur man ser det. Vi lagar nämligen bara mat på helgerna, och då lagar vi "bra" mat, d.v.s. lägger lite tid på den, bra råvaror, inga halvfabrikat. Men då lagar vi dessutom så mycket att det räcker till lunchlådor i veckorna. Och på vardagskvällarna har vi te och smörgås. Så vi äter ju samma mat på vardagar och helger på sätt och vis

• Linda1976

Nä, vi äter det vi vill ha, oavsett dag. Skillnaden är att helgmaten tar längre tid att laga. Men finmat? Tja... jag äter aldrig fiskpinnar/varmkorv/blodpudding oavsett dag.

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
Svar på tråden vardagsmat & helgmat