Efter 1 års barnlöshet gjorde vi en utredning som visade att vi var oförklarligt barnlösa. Efter det höll vi på med IVF, 6 st IVF starter blev det varav 2 blev avbrutna. Det blev 3 graviditeter som slutade i tidiga missfall. Under IVF:en höll jag på med akupunktur hos en sjukgymnast som då forskade på barnlöshet & akupunkturbehandlning. Efter dessa jobbiga år så bestämde vi oss för att sluta med IVF och adoptera istället. För 1 ½ år sedan blev vi föräldrar till en jättefin pojke ifrån Vietnam. Efter IVF:en har jag haft större problem med PMS än tidigare men ville inte äta mer hormoner så i december 2007 testade jag ett naturläkemedel emot det som heter femal balans och kände mig snabbt bättre. När vi betalat in sökande avgiften för nästa adoption upptäcker jag att jag är gravid, så här efter 8 års (biologisk) barnlöshet. I grav. v 7 var vi övertygade om att ett missfall inträffat men på efterkontrollen visade det vara en graviditet ändå som satt kvar. Är nu i v. 13 och tar en dag i taget och vi får se vad som händer. Kan undra vad det var i femal balans tabletterna. De hade en bra reklam slogan i sin folder "innehåller allt som behövs för att skapa ett liv" (utan pms var det riktat mot, ej graviditet, men man kan ju le åt det i efterhand i alla fall...
/Embla253