• sugen

Barnvagn på flyget

Någon som vet hur det är att vara på Arlanda med en snart 2 årig utan barnvagn eftersom man checkar in den med bagaget!
    Någon har sagt att det finna satt låna sittvagn?? Gör de det?
    Jag veta att de små måste springa av sig innan det är dax för en lång flygresa men men!

• Svar på tråden Barnvagn på flyget
  • josida

Jag flög för två veckor sedan och då hittade jag inga lånevagnar... HUr det är? Bara att hålla järnkoll så de inte försvinner.

• Evelina 84

Arlanda är en av få flygplatser i europa där man inte får ta med sig vagn efter säkerhetskontroller.

Vad som finns är vagnar där barnen sitter som i en shopping vagn på ica, så inte mycket till ryggstöd. Dessa finns efter man paserat säkerhetskontrollen.

• Tessideluxe

Det är inte flygplatsen som avgör om du får tar med barnvagnen utan flygbolaget. En del flygbolag tillåter att man tar med en liten vagn som man kan fälla ihop. Ring flygbolaget eller kolla på hemsidan vad som gäller för den resan du ska göra.

www. LFV.se har lite mer info också om du är intresserad.

• Panna82

Ring flygbolaget och fråga vilka regler de har för incheckning. När vi flög med NovAir från ARlanda fick vi checka in vagnen medans PrimeraAir tillätt att vi tog med den enda fram till flygplanet.

• lillymore

man kan ju alltid sätta dom på en bagagevagn =)

Svar på tråden Barnvagn på flyget