• clementin

Hur tror ni det är att resa till Maldiverna med barn?

Hur tror ni att det är att resa till Maldiverna med barn? Våra barn är 1 och 3 år gamla. Det ser så härligt ut och jag har alltid velat åka dit. Nackdelen är att det är ganska dyrt ca: 60 000kr för hela fam. i två veckor. Till Thailand kommer man ju för halva priset. Men Maldiverna känns ju mer spännande....

• Svar på tråden Hur tror ni det är att resa till Maldiverna med barn?
  • humma

Vi har varit på Maldiverna och i Thailand med våra barn. Båda ställena är toppen, vet inte om jag kan säga att Maldiverna är mer spännande. Det blir nog en ganska soft semester om ni åker dit. Thailand är inte att underskatta, fantastiskt land!
    Men vad ni än väljer blir ni nog nöjda. 

• iolanthe

Jag skulle utan tvekan välja Maldiverna. Har inte varit till Thailand heller, men Maldiverna är ett drömresmål för mig.

• iolanthe

En sak som slog mig bara när jag skickade. Vi var till Hawaii i höstas och det var en besvikelse. Inget speciellt alls, bara en helt vanlig överexploaterad turistort, som vilket ställe som helst vid Medelhavet. Nu var vi ju bara i Honolulu, så resten kan ju vara hur underbart som helst. Men vill bara säga att det är ju synd om ni betalar det dubbla och blir besvikna för att ni kunnat få samma i Thailand. Men å andra sidan vet man ju inte förrän man varit där och alla resor är ju en erfarenhet.

• Ankianka79

Har varit på ön Kuredu, dock utan barn.
    Det finns ju inte direkt några barnaktiviteter att göra där, men det är ju en gigantisk sandlåda!
    Kuredu är lite "större" ö, här finns en golfbana, dyk- och snorkelmöjligheter, vindsurfing, djuphavsfiske, kanotpaddling mm. Alldeles intill stranden simmar det babyhajar och rockor.

Jag vet inte om jag hade tagit med mig min son dit nu (2 år), fast varför inte? Bada i havet och gräva i sanden brukar ju vara superkul och den möjligheten finns ju här!

Det är fantastiskt vackert här, kritvit sand, turkost vatten och vajande kokospalmer.

Har heller aldrig varit i Thailand, så jag vet inte vilket som är bäst, men Maldiverna är ju alltid Maldiverna.

www.kuredu.com

• Tigerwoman

Hawaii är INTE lika med Honolulu! De andra öarna är underbara, man kan hitta precis det lilla paradis man själv önskar. Honolulu däremot är ett ställe man ska tillbringa så absolut lite tid som möjligt på, herregud varför stannade ni där hela tiden??

• inoka

Har varit på båda och maldiverna var vackert men så trist. Fast iofs kanske det beror på vilken ö man väljer. Men som du säger..thailand är billigare och maldiverna är då inte billigt.

• iolanthe

Tigerwoman,

Hade vunnit en resan med hotell och allt. Var dessutom bara 5 nätter på plats och vi övernattade både i Sthlm och SF på vägen så vi orkade inte ta oss nån annanstans.

Svar på tråden Hur tror ni det är att resa till Maldiverna med barn?