• Miska

Vad är lämpligt pris för en blandrasvalp?

Ja vad bör man ta för en korsning mellan en fin Finsk lapphund och golden retriver? Min svärfar har fått fem valpar och är så oroad att han inte får sälja dem. Nu funderar han på att avliva ett par stycken av den orsaken men vi jobbar hårt på att stoppa honom. Tänkte nu lägga ut annonser för att se om det finns något intresse. Har dock ingen aning vad de bör ligga i för prisklass. Finns det någon som vet?

• Svar på tråden Vad är lämpligt pris för en blandrasvalp?
  • Pirog

runt 3500:- tycker jag är rimligt, men vaccinera och idmärk dem.Kolla också upp köparna så det blir bra för hundarna.

• nanaa

mellan 3-4 tusen.. men då skall dom vara vacc m.m man tar en viss summa så att både säljare och köpare är säkra på att köpa hunden, denna summa går till vacc m.m och resten får säljaren vid hämtandet av valpen..

Det är bara om man börjar, som det omöjliga kan bli möjligt
  • Miska

Det låter rimligt! Att de ska vaccineras och id märkas tar jag för självklart. Men svårt att veta hur efterfrågan är på dessa blandrashundar. Brukar de vara svåra att sälja?

• nanaa

nej de tror jag inte?!

Det är bara om man börjar, som det omöjliga kan bli möjligt
  • fantasy

2-3 tusen typ, men gud vilken härlig blandning, lät som en rätt rolig blandning, dom valparna lär nog gå åt som smör i solsken

• fantasy

ni bor möjligtvis inte i närgheten av umeå ?*hihi*

• Kimsan82

Haha..jag har en Finsk lapphund!! Blandning med golden?? Låter minst sagt spännande.. Finns det bild?

Pris för en blandis...runt 3000 tycker jag är rimligt

• Miska

Vi bor inte alltför långt från Umeå faktist. ca 22 mil. Jag tror att valparna borde vara lättsålda om de brås på sina föräldrar. De är i princip helsvarta med vita små fläckar. Svårt att se då de bara är en vecka och jag vill inte fara och lyfta på dem så mycket ännu. Jag skulle kunna tänka mig en valp själv från denna lapphund då hon är en intelligent och snäll. Enligt min sambo är det den bästa lapphund de haft.

• gambler07

4000:-

3 små blåbär och 1 litet lingon
  • SoulChild

Lycka till för honom o kunna avliva ett par friska valpar.. nästan ingen vetrinär som vill avliva ett ungt och friskt djur!
    han kan få dom sålda, absolut!
    Finns folk som bryr sig om hundar och inte om raser..
    be honom chipmärka och vetrinär besikta dom + sprutor, och sen kan han ta runt 2500 för dom, han kan såklart få mer!

ღ snart är du här mammas älskling ღ
  • tinkerbell

det beror helt o hållet på hur många raser det är i hunden men typ 3000-4000 tusen max,,,sen att det finns valpar med ett för högt pris är en annan femma,jag brukar säga ju fler raser desto mindre pengar,som i,,,, ju fler kockar desto sämre soppa,,,

• Kimsan82

Minska - Va skoj det ser jag framemot Ja visst är Finnar underbara.. (helt opartisk)

• FruMansour

Uppfödaren till min hund sålde sina valpar för 6000 kr vilket känns lite magstarkt för en blandras.

Jag behövde dock enbart betala 4500kr för min hane.

Min kompis betalade 8000kr för sin dansk/svenska gårdshund utan papper. INTE BRA PRIS!

För ca 10 år sen så kunde man få en blandras för 500-1500kr

• Viggo och pyrets mamma

Vi betalade 5500 för vår blandrashanne (blandning av dansk/svensk gårdshund och dvärgpudel) och jag måste som totalt opartisk ändå säga att blandningen "lyckades" för han är en underbar hund, stor hund i liten kropp, precis som jag vill ha det. Lagom vaktig, men social och glad och lättlärd. Men jag tror nog att små blandraser är lättare att få lite bättre betalt för än stora, så jag säger sätt ett pris runt 3000 kronor så borde han inte ha några större problem att få dem sålda.

• emeliasmamma

Vi gav en tusenlapp för vår korsnings drever. Men då var han inte märkt eller vaccinerad. Bara vet undersökt. Den bästa hund vi någonsin haft!

Men vi fick valpar efter denna och en beagle. Dom tog vi 3000 för, å då vaccinerade, undersökta och märkta. Hanen var svårsåld... Tips! Lägg ut bilder på dom i annonsen och börja annonsera ganska tidigt å ta handpening.

Hoppas det går bra (vilket det säkert gör) det blir ju vår valpar, och de är lättare att sälja än vinter...

• Miska

Verkar vara ganska stort intresse nu på dessa valpar. Så nu tänker han inte längre ta bort någon tack och lov. Tre av dem är nog tingade som det verkar. Ska lägga ut en annons på de andra. De växer så att det knakar. Tack för alla svar!

Svar på tråden Vad är lämpligt pris för en blandrasvalp?