När kan man kolla vilket kön?
Vilken vecka kan man kolla om det blir en pojke eller flicka?
Vilken vecka kan man kolla om det blir en pojke eller flicka?
jag fick reda på i v18 att d e en flicka:) men eftersom jag vet att de är lite mer osäkra med flickor än pojkar så ska jag kolla en extra gång nu i v 27, man ser det mkt bättre då. har dock bokat tiden privat.
V 11 låter väldigt tidigt. Då kan det som ser ut att vara en pung lika gärna vara svullna blygisar, eller tvärtom. Skulle itne litat på ett svar från den tiden.
Runt 27e veckan är tjejens kön så pass färdigutvecklat att man kan se det, och killens snopp och pung är med tydlig då och tesiklarna sjunker ner runt v 28.
Jag var på rutin.ul i v 18 och då sa de att det var en kille vilket stämde även på köns-ul i v 28 som vi bokad in själva.
Oki, men personligen hade jag inte litat på det svaret så tidigt :) Men det är nog inte alla som utför ul som kan läsa av könet så tidigt heller.
Jag kollade upp könet på en privatklinik när jag var i vecka 27. Hade gärna gjort det innan men läkaren avrådde mig att göra det innan vecka 26 då det är svårare att se.
Jag fick reda pa det i v.15+1, men jag tror de väntar längre om de gör könsbestâmmande UL just för att vara riktigt säkra.
Men som anna h sa sa gar det att se tidigare lite beroende pa vem som gôr UL:et ocksa.
Jag gjorde könsul/3D ul i köpenhamn v 19 och väntar en tjej!