• penni

vart framkalla kvadratiska foton?

Nån som vet vart man kan framkalla foton i storlek 10x10cm?

• Svar på tråden vart framkalla kvadratiska foton?
  • LillaÄrtan

Undrar jag med...

-Sofie, mamma till två Underbara töser, Julie 051215 & Klara 071022-
  • javalady

Ingen aning, men en pappersskärare och skära till korten själv är väl ganska bra annars?

• penni

papperskärare funkar men då kapar jag ju några cm jag vill ha med på kortet hehe..

• javalady

Du får lägga till några cm i ytterkanten....

• penni

jo har gjort det nu så jag pysslat lite i photoshop.. men när jag framkallar dras hela kortet ut på 10x13 eller liknande ändå

• skogsmor

Du skall kunna ställa in i photoshop på utskriftsalternativ eller vad det nu heter. Annars gör du bara så att du tar ett nytt dokument som du gör i 10x13 och så monterar du din 10x10 bild på den o skriver ut.

Kolla annars med närmsta fotoaffär, de borde kunna hjälpa dig.

~*¤*~ BF Juni 2008 ~*¤*~
  • inze

Det kan du få på flera olika ställen. Det brukar stå att de anpassar bilden efter bildfilen. Jag har för mig att det står så hos Fujidirekt. Hos HP Snapfish vet jag att det är så för därifrån beställde jag bilder för mindre än en månad sedan och de kom i flera olika längder beroende på att det var blandad kompott jag beställde för att bilderna bara kostade 1 öre/st.

• Carras

Jobbar i en fotoaffär... Hos oss kan man få 10x10, 13x13, 15x15, 20x20...
    Om inte annat kan oftast affären "säga till maskinen" att inte dra ut bilden, och man då får vita kanter, som man kan skära bort.

• lejonkungen
    UppsalaMuffis skrev 2008-02-08 21:43:56 följande:
    kolla www.crimson.se
    jag har framkallat 10x10, 12x12 och 15x15 på Crimson
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Leo ♥¸.?°´¯) ♥
  • Anke

har framkallat hos crimson, de är skitbra, och har väldigt många olika format.

* If you think nobody cares about you, try missing a couple of payments *
Svar på tråden vart framkalla kvadratiska foton?