• Anonym (Ledsen)

Periodare - har gjort slut - så ledsen

Har bett min sambo lämna hemmet idag och inte komma tillbaka.... Han har jobbat på båt tills han träffade mig för två år sedan och jag förstod efter att vi varit ihop ett tag att han hade problem.. Han har lovat massa ggr att sluta men har inte gjort det såklart. Sist lovade han det för några månader sen, han drack inte något alls på 2 månader men nu har han börjat igen. Han har inte varit berusad ännu, efter uppehållet, utan dricker bara typ två glas vin... men så har det ju varit förut.. snart dricker han så han blir full... det enda som skulle funka är om han kan hålla sig helt borta från alkohol... Ändå får jag så dåligt samvete. Och jag älskar honom så otroligt mycket men jag pallar inte... han är så sliskig när han är full och reser en del med jobbet, kan inte lita på honom när han har alkohol i kroppen... förutom att jag inte gillar alls när han är full....  Har jag gjort fel..

• Svar på tråden Periodare - har gjort slut - så ledsen
  • Anonym

Du har absolut inte gjort fel. Tvärtom, starkt gjort utav dej. Har gått igenom samma sak. Separerade också från min "tvillngsjäl" till kille. Aldrig någonsin har jag mött någon man efter detta som jag känt likadant för som jag gjorde med honom.
    Idag har det gått många år sedan det tog slut och jag är så tacksam att jag avslutade hela. Hade sorg i flera "år" efter men idag är jag hel igen.

• Anonym (Ledsen)

Han vägrar ta hjälp, jag har sagt om han tar det så kan vi försöka igen, men han vägrar. Jag blir så förbannad på alkoholen!!!! Börjar tom bli överkänslig när andra dricker, den gör så mycket skada. Allt annat är/har varit perfekt.... fan!!

Tack för att du delar med dig. har du träffat någon annan nu?

• Anonym

Så bra att du gett honom det alternativet. Han valde alkoholen. Du gav honom en chans men han tog den inte.

Ja, jag har träffat en ny man. Började tänka och tycka precis som dej efter att jag varit tillsammans med den första mannen. Idag lever jag i ett alkoholfritt förhållande. Gissa hur skönt det är när man dessutom har haft en familj plus släktingar som har/haft alkoholproblem.

• Anonym (Ledsen)

Han ringer nu och vill komma hem.. .aaaahhh nej.. det får han inte. Frågan är, om han skulle säga att han tar hjälp, om jag ska låta honom försöka det. Fast grejen är att jag tror inte att han kommer att säga det. Man känner sig rätt värdelös själv som människa som blir bortvald...

Jag har också en del alkoholism i släkten och alltid varit väldigt arg på speciellt en person som stod mig nära förut. Ändå blir jag kär i en person med samma problem..

Ja, vi får se hur det blir, vad man klarar och inte. Skönt att höra att du har det bra nu, och jag lutar verkligen åt att sluta dricka helt och hållet. Nog för att jag inte dricker mycket nu heller :) Jag har till och med börjat få rödaktiga utslag av rödvin *haha* jag tror att det är psykiskt ;) Inget att skoja om men man börjar faktiskt undra... :)

• Anonym

Om du bara kan - stå på dej att han skall söka hjälp för sitt alkoholberoende. Erbjud dej gärna att följa med och stötta honom om han vill det. På så sätt ser du också att han verkligen kommer i väg.

Angående dina utslag av rödvin så kan det MYCKET väl vara riktiga utslag. Du är inte ensam om det. Just rödvin brukar vara känt för det.

• Knegarn

Har du slängt ut din sambo för att han har tagit två glas vin?
    Är du seriös?

• Anonym (Ledsen)
    Knegarn skrev 2008-02-03 22:42:15 följande:
    Har du slängt ut din sambo för att han har tagit två glas vin? Är du seriös?
    Nej det har jag inte. Antingen är du alkoholist själv eller så har du inte förstått någonting av det vi skrivit om här.
  • Knegarn

Anonym (Ledsen) skrev 2008-02-04 12:30:28 följande:

Nej det har jag inte. Antingen är du alkoholist själv eller så har du inte förstått någonting av det vi skrivit om här.
    Ooooooki det var ju ett seriöst svar. (nott)
    Tror att ?no comment? får vara nock innan jag säger nåt dumt som ger mig en varning.
  • Anonym (Ledsen)

Suck

Svar på tråden Periodare - har gjort slut - så ledsen