Min 18 mån son har en varande "finne" under ögat... Vad är det?
Han har något som liknar en stor finne som sitter precis vid ögonfransarna under ögat och den varar....
vad är det för något?
Han har något som liknar en stor finne som sitter precis vid ögonfransarna under ögat och den varar....
vad är det för något?
Vagel?
Låter som en vagel.
Låt den vara!
Hej!
Låter som det min son fick. Jag fick också svaret att låta det vara, men den försvann inte. Fick efter lång tid en tid på ögonmottagningen i vår stad. När jag kom dit med sonen blev de helt förskräckta och undrade varför jag inte kommit dit och visat upp honom tidigare. Vi fick en operationstid direkt. Den gick bra,ögonkirurgen var verkligen duktig, ärret syns nästan inte, men bara för att vi väntade för länge har han idag ett öga som "hänger ner" mer än det andra. Sonen själv påpekar det ofta, sitt lilla "skönhetsfel". Så mitt råd är att visa upp honom på en ögonmottagning innan det gått för långt. Be att få en remiss dit och ge dig inte!!
Till Ankan3:
oj!
Ska gå till bvc i morgon och kolla med dom direkt!
Det har kommit en till nu med, nästan som att dom sprider sig.
Blev det så för din son med?
låter som svinkopper
Sambon var på läkar besök idag med sonen...
har inte träffat honom än men han berättade kort på sms till mig att det var en inflammation vid hårsäckarna vid ögonfransarna och han fick en liknande antibiotika salva utskrivet som han ska smörjas med runt ögonen i en vecka.
Det var inget farligt men så klart obekvämt för sonen.
Härligt att veta att det inte var värre.
Tur i oturen!