• Angelflikkan

bröllopsresa till thailand , fast med 1½- åring.. var?

vi funderar på att åka på vår bröllopresa till thailand nästa vinter..

vår tjej kommer då vara drygt ett och ett halvt år..

vi funderar på två, men troligare tre veckor.. vi vill säkert bo på minst två ställen.. vi blir lätt rastlösa.. men vill bo på ställen där det finns saker att göra med som samtidigt är barnvänligt.. gärna fin natur..

men var??
    vi har aldrig varit i thailand och nu ska vi åka dit med en liten..

nån som har tips??????

varje dag med dig Ängeln är en dag i himlen.. mamma älskar dig.
  • Svar på tråden bröllopsresa till thailand , fast med 1½- åring.. var?
  • Barn o Katt Mamma

Skulle aldrig resa med så litet barn längre resor. Bekanta till mig gjorde en sån resa med tvååring, som blev magsjuk och uttorkad pga att läkarvården inte tog det på allvar, reseföretaget var ointresseade att hjälpa. De ångrar bittert denna resa. Sverige kan erbjuda semester också!!

• Panna82

Jag kan rekommendera Khao Lak. Vi var där nu i december, helt underbart ställe! Vi hade stränderna för oss själva nästan. Ta en tripp till Similan Island för att uppleva paradisöar med kritvit sand och turkost vatten.

Kan även rekommendera den lilla, än så länge, oexploaterade Koh Jum som ligger mellan Koh Lanta och Krabi. El finns bara mellan 18-24. Vi var i princip de enda turisterna på ön.

Annars har jag hört mycket bra om Koh Muuk och Koh Ko Khao.

Undvik Phuket. För turistigt för min smak i alla fall.

• Angelflikkan
    Barn o Katt Mamma skrev 2008-02-03 22:18:22 följande:
    Skulle aldrig resa med så litet barn längre resor. Bekanta till mig gjorde en sån resa med tvååring, som blev magsjuk och uttorkad pga att läkarvården inte tog det på allvar, reseföretaget var ointresseade att hjälpa. De ångrar bittert denna resa. Sverige kan erbjuda semester också!!
    med sol och bad mitt i vintern???

vi vill inte ha vår bröllopresa i sverige.. sverige kan man se på sommaren..

och vi vill inte lämna vår lilla tjej i tre veckor.. så tack för omtanken (som jag hoppas det var från din sida) men vi kommer åka ändå.
  • Angelflikkan
    Panna82 skrev 2008-02-04 09:12:11 följande:
    Jag kan rekommendera Khao Lak. Vi var där nu i december, helt underbart ställe! Vi hade stränderna för oss själva nästan. Ta en tripp till Similan Island för att uppleva paradisöar med kritvit sand och turkost vatten.Kan även rekommendera den lilla, än så länge, oexploaterade Koh Jum som ligger mellan Koh Lanta och Krabi. El finns bara mellan 18-24. Vi var i princip de enda turisterna på ön. Annars har jag hört mycket bra om Koh Muuk och Koh Ko Khao.Undvik Phuket. För turistigt för min smak i alla fall.
    vi vill gärna besöka khao lak under nån eller några dagar, men inte bo där..
    min bästa vän med familj (9 pers sammanlagt) dog där i tsunamin..
    så, liite magstarkt skulle det vara att bo där.. men vi besöker gärna, främst för att ta farväl.

ahh, men de andra ställena ska jag kolla upp..  tack!! 
  • Panna82

Beklagar sorgen Angelflikkan

• Angelflikkan
    Panna82 skrev 2008-02-04 15:28:57 följande:
    Beklagar sorgen Angelflikkan
    tack..
    det känns faktist bra att planera att åka dit.. både för att ta farväl men oxå för att bidra med vår turism till ett land och ett folk som gjorde så mkt för de drabbade.
  • Clanica

Ska ni hålla er på västkusten skulle jag rekommendera Koh Lanta eller Krabi (Railey beach)

På Östkusten skulle jag rekommendera Koh Phangan (Haad Salad)

Lugna ställen, men med fin natur!

Svar på tråden bröllopsresa till thailand , fast med 1½- åring.. var?