• mariahammarberg

hur lång tid tar det för en tand att komma upp(känner en liten vass tagg)

När har barnet fått sin första tad? När man känner kanten i munnen eller när tanden är i munnen?
    Hur lång tid tog det för era barn att "driva upp" tanden från att ha kännt en tagg?
    ett par dar,
    en vecka,
    ett par veckor,
    över en mån?

• Svar på tråden hur lång tid tar det för en tand att komma upp(känner en liten vass tagg)
  • Southern Belle

Oj, det har varit jätteolika hur fort tänderna har kommit på mina barn. En del skjuter upp på ett par dagar och andra har tagit månader på sej från att man har anat ett litet risgryn.

a balanced diet is Chocolate in both hands
  • mariahammarberg

hoppas att min lilla tjej ska ha en tand att stoltsera med då hon fyller år då vi väntat så länge nu på tänderna Cool

• xenaa

nr sonens tand kom upp var den som ny beskriver vass men såg inget. de tog drygt en vecka förens man såg nått vitt. detta var den 14 jan som jag märkte nått vass idag ser man ca en halv tand hehe

♥LEO♥
  • Boel1

Jag brukar säga att de fått en tand när jag känner något vasst, och när man gör det har det gått ganska fort innan det varit synlig. Däremot kan de ha gått länge innan med en "bula" i munnen så jag har förstått att det varit på gång.

Svar på tråden hur lång tid tar det för en tand att komma upp(känner en liten vass tagg)