Någon som vet hur en fisk funkar känslomässigt??
jag undrar om ni vet hur en fisk funkar i kärleken eller nån som har månen i Fiskarna funkar??
jag undrar om ni vet hur en fisk funkar i kärleken eller nån som har månen i Fiskarna funkar??
finns dt ingen fisk här inne?? eller nån som är ihop med nån fisk?
Astrologi har inget med det ockulta att göra
Eller du kanske menar hur din fisk i ditt akvarium fungerar i kärlek?
Jag har Venus i fiskarna men har solen i väduren
Men jag vet inte hur en person som har månen i fiskarna funkar
TS. Kan rekommendera boken Soltecken som beskriver varje stjärntecken mycket ingående. Det är en gammal bok som är slut på förlaget men som kan hittas via antikvariat.
Haha, när jag läste rubriken så trodde jag att du menade fiskar som i djur!
Enligt min erfarenhet av fisk-kompisar (de med solen i fiskarna) så är fiskar känslosamma människor men samtidigt drömmare och sökare. En fisk har känslor och är en mjuk person men är ofta nöjd med att söka och hyser sällan stress. Fisken uppfattas ofta som lugn och harmonisk trots eventuell röra runtom eftersom fisken alltid söker efter något (troligen andligt.
Det jag upplevt positivt med fiskar är att de är tålmodiga, lugna och snälla, har en fantastisk fantasi och kan vara lite djupa på ett drömmande sätt. Ofta lite filosofiska. Det jag har upplevt lite negativt med fiskar är att de tenderar att vara sega och att det kan vara långt till handling, de kommer liksom aldrig fram till vad de strävar efter eftersom sökandet är så trevligt i sig. :)Så om du är kär i en fisk så kan du vara beredd på att det kan ta tid, men det kan vara väldigt romantiskt även om det går sakta. Fisken kan verka lite blyg också och de djupa känslorna ligger inte direkt utanpå utan kan ligga väl dolda.
Sedan, är du ute efter seriös astrologi (be mig inte motivera att det är sant allt för det kan jag inte, men en del stämmer ruggigt bra och det är kul! :) ) måste du även ta hänsyn till var alla andra planeter står i för fas. Det räcker inte med att säga att en person är fisk, dvs född i februari/mars omkring! Ett datum och gärna ett klockslag och vetskap om ort personen är född på behövs.
Lite kort så påverkar
Solen: personens grunddrag
Månen: känslolivet, hur han/hon uttrycker känslor
Venus: kärlekslivet (inte samma som ovan!) och hur personen är i kärlek
Mars: hur aggression visas
Merkurius: hur personen kommunicerar med andra
MD: Hur personen utvecklas. Alltså till vilket tecken personens utveckling går mot. Behöver alltså inte vara samma som soltecknet som personen är född i.
Ascendenten: Hur andra uppfattar denna person. I vilket tecken alltså personen uppträder som. Behöver inte heller vara samma som soltecknet som visar på hur personen verkligen är.
Kan rekommendera berglund.ceze.com/swedish/index.htm
Det är en enkel sida där du bara behöver veta när du är född (dag, månad, år, tid) för att få en ganska exakt astrologisk översikt med förklaring. Där finns även länkat till annat bra gratis. Som sagt är sidan gratis och finns både på svenska och engelska. Ingen jobbig blinkande reklam heller förutom ytterst diskret.
Fick samma tanke Börjar nog bli för trött...
Började spinna vidare...tja, en fisk har väl också känslor?
Mia W: Det där var ju en kanonbra länk! Det kan man kalla horoskop som stämmer! Tack!
Tack för svaret Mia. jag har boken soltecken. har läst astro sen -86 men håller på att ställa ett horoskop åt en kompis men vill har mer svar ang. hur man är i kärleken med fisk i månen. får inte ihop just det bara.