• LillaMiss Piggy

VV storkok, vad finns det för goda recept?

Började viktväkta förra året. Hann gå 2 ggr innan jag visste att jag var gravid

Nu när kotten kommer vill jag börja vv igen. Tänkte göra storkok så man inte behöver tänka på det sen

HAr ni goda recept som ni kan dela med er?

• Svar på tråden VV storkok, vad finns det för goda recept?
  • Solskensmor

Gå på bibblan och låna vv-kokböcker, finns flera bra böcker att få tips från.

• juzze

*Spaghetti med köttfärssås (utan grädde/creme fraiche, bättre med helt tomatbaserad ur vv-synpunkt)
    *Chili con carne
    *Grytor av olika slag

Man kan göra det mesta vv-vänligt, bara man tar bort feta mejeriprodukter och ersätter med annat.

• Vilhelmina

Ärtsoppa tycker jag borde vara godkänt som VV-mat (recept på baksidan av ärt-paketet). Storkoka på 1 kg ärtor åt gången. Glöm inte att krydda med Mejram!

• Solskensmor

Viktväktarna har nåt recept på ärtsoppa med morötter i. En kompis till mig har gjort den, och den var tydligen helt ok. Har tyvärr inget recept på den nu, men jag kanske kan fixa till en annan dag, om intresse finns.

• caropia

jag gjorde "köttfärsås" på quorn igår
    hade färska championer Quorn passerade tomater kidneybönor matlagningsgrädde 4% fond och kryddor man kan ju riva i morötter och ha i lite andra grönsaker också 2,5 points per portion rätt gott!

Svar på tråden VV storkok, vad finns det för goda recept?