• LillaMiss Piggy

Hur tusan får man bort vattenfast mascara???

Fick med mig vattenfast mascara av misstag. Igår när jag skulle tvätta av mig inför läggdags så vill inte s***n bort. Använder tvättservetter till ansiktet och mycket jag än försökte dra så gick det inte av. Behöver jag säga att fransarna ar brutna idag

Hur får man bort vattenfast mascara??

• Svar på tråden Hur tusan får man bort vattenfast mascara???
  • My sunshine

make-up borttagning eller tvål är nog det enda som funkar eller så kan du gnugga i lite vaselin o torka funkar på vissa vattenfasta mascaror.

• Agamemnon

Jag brukar använda vanlig tvål. Jag tvättar som vanligt och om det blir smetigt kletar jag försiktigt lite tvål direkt på som jag bara torkar av. Men jag ska kanske tillägga att jag inte är någon expert... Men när jag sminkar mig gör jag så.

Lyckligast av alla: BF 5 mars, 2008!
  • loveya

Jag använder Clarins ansiktsvatten på en bomullspad som jag håller mot ögat en stund. Jag brukar inte vara så ihärdig att allt går bort, bara det hårda försvinner så de inte bryts.

Här är en länk, jag använder den längst till vänster på bilden, men de har många alternativ.
    uk.clarins.com/main.cfm

Vill man tvätta mer ordentligt så har de sånt åxå. Min hy är dock väldigt torr så jag klarar inte vad som helst.

Älskar deras produkter och de är dryga så det är ok att de kostar lite mer. Lycka till!

• Malinell

Använd sminkborttagningsmedel/ansiktstvätt! Tvål tar inte bort så mycket av den make up som finns i ansiktet! Eftersom mascaran är vattenfast så hjälper inte tvål och vatten speciellt mycket! Det är alltid bra att använda ett sminkborttagningsmedel/ansiktstvätt för att rengöra huden då det faktiskt är stor skillnad på hur mycket som försvinner med detta jämfört med tvål och vatten!

• Tinagumman

olja, antingen barnolja eller matolja tar bort vattenfast macara...

• Tinagumman

mascara ska det ju stå...

• Agamemnon
    Agamemnon skrev 2008-02-04 07:50:57 följande:
    Jag brukar använda vanlig tvål. Jag tvättar som vanligt och om det blir smetigt kletar jag försiktigt lite tvål direkt på som jag bara torkar av. Men jag ska kanske tillägga att jag inte är någon expert... Men när jag sminkar mig gör jag så.
    Alltså, med tvål menar jag inte tvålen man tvättar händerna med utan ansiktstvålen (i mitt fall Nivea).
    Lyckligast av alla: BF 5 mars, 2008!
  • My sunshine

Tvål har alltid tagit bort allt smink på mig och använder bara vatten fast då andra lätt klibbar sig o har sig.
    Fast huden blir ju så himla torr.
    Sminkborttagning är nog det bästa och det är billigt oxå o finns att köpa nästan överallt.

Svar på tråden Hur tusan får man bort vattenfast mascara???