• Anonym (help)

hur för man mer spänning i förhållandet?

HEj min sambo klagade på att det behövs mer spänning i förhållandet.Han tycker att ibland är vi bara kompisar och inte flickvän och pojkvän...Vilket lät ju hemskt!Visst han är min bästa vän men också min älskare.

Hur tillför jag mer spänning?

• Svar på tråden hur för man mer spänning i förhållandet?
  • Eisa

Det undrar jag med. Nu är jag ändå så pass nykär att det ännu inte blivit ett problem, men sen då?

Jag fattar inte.

• N1an

Jag tror det är bäst att du pratar med honom. Det är bara han som kan veta vad han menar. Lycka till!

• Anonym

Jag o min sambo masserar ofta varandra, lägger oss i soffan med tända ljus o lyssnar på samma skiva som när vi precis träffades. Det hjälper kan jag lova. Vi gör också mycket tillsammans, äter på resturang, går på bio, spelar bowling, fiskar mycket när det är vamt ute, grillar när vädret tillåter, åkte skridskor när det var så kallt, eller bara tar en promenad. Inte så spännade kanske, men väldigt romantiskt.

• MeNoLike

Hittar på saker utan ev barn.
    Bio, ut å käka middag, gå på nöjesfält, konsert, sova på hotell, åka till fjällen, åka på kryssning, åka på utlandsresa

Mamma till tvillingarna Maximilian & Timothy 070325
  • Majsan70

Stoppar varsitt finger i en elkontakt o håller handen? Garanterad spänning.

Nä, skämt åsido spänningen blir ju mindre ju längre man varit tillsammans. Men man måste se till att få tid tillsammans. Bygga upp den igen så att säga. Lyxig middag där man kan klä upp sig o gå på restaurang. En liten lillsemester osv osv.

Det finns små små detaljer i vardagen som man kan förgylla.

• Eisa

Jag tappade spänningen totalt med min förra kille, Vi åkte på semestrar och masserade varann och hela kittet, men det hjälpte ingenting! Jag var "för van" vid honom för att spänningen skulle kunna komma tillbaka.

Så jag ser faktiskt inte hur man gör, om det ens går.

• Anonym (help)

Vi gör dessa saker..vi har inga barn,har varit ihop över ett år,har ett bra sexliv.Visst kan vardagslivet vara tråkigt men så tråkigt är det inte för oss...
    Jag har varit deprimerad under hösten med mycket gråtattacker så han tycker att ibland har han varit mer som vän då.Han tycker att det går upp och ned.Han saknart harmoni i förhållandet.
    Det är självklart pga min tillstånd men det har blivit bättre för mig.

• Majsan70

Anonym (help) skrev 2008-02-04 09:42:29 följande:

Vi gör dessa saker..vi har inga barn,har varit ihop över ett år,har ett bra sexliv.Visst kan vardagslivet vara tråkigt men så tråkigt är det inte för oss...Jag har varit deprimerad under hösten med mycket gråtattacker så han tycker att ibland har han varit mer som vän då.Han tycker att det går upp och ned.Han saknart harmoni i förhållandet.Det är självklart pga min tillstånd men det har blivit bättre för mig.
    Men ibland får man kanske inse att förhållandet inte är menat att fortsätta i såna fall. Då är det kanske bättre att gå vidare som vänner?
    Jag gled sakta ifrån mitt ex o vi jobbade intensivt på vårt förhållande, men till slut fanns inget kvar o vi gick isär. Man kan ju inte direkt göra mer än att försöka.
  • Anonym (help)

Vi älskar varandra men han undrade om han tillförde något nytta i förhållandet?
    Vilket han gör!Jag är kär i honom,han är min klippa, min bästa vän,min älskare..men under hösten så har jag varit i fokus och kanske då har spänningen kanske blivit lite åsidosatt..

• Jenx

Kan inte svara för din sambo men för mig tycker jag ibland att det är lite tråkigt sedan vi blev sambo för att det är så mycket rutiner. Det är städdagar, söndagsmiddag hos svärföräldrarna, veckohandling och tv på kvällen. Älskar min sambo massor men det jag behöver är att strunta i alla rutiner ibland. Kanske planera ett "ute-ätande" utan att den andre vet om det. När han kommer hem från jobbet så säg till honom att skynda sig och duscha för vi ska i väg och göra något. Säg inte vad.

Svar på tråden hur för man mer spänning i förhållandet?