Boktips till 6årig tjej...
Min tjej har börjat tröttna på barnböckerna vi har hemma - så nu vill jag ha lite nya tips...
Hon älskar att läsa om skolan och är väl ganska tjejig ;-D
Min tjej har börjat tröttna på barnböckerna vi har hemma - så nu vill jag ha lite nya tips...
Hon älskar att läsa om skolan och är väl ganska tjejig ;-D
Ta med henne till biblioteket, där finns mycket att välja på.
Böckerna om Sandvargen (Åsa Lind) är uppskattade här hemma. Det finns tre stycken. Viveca Lärn har skrivit många böcker om barn i skolåldern.
Annars tycker jag att det vimlar av böcker om tjejer i skolåldern. Värre är det att hitta böcker om killar (som är vanliga killar och inte hitta-på-figurer).
Sune-böckerna är bra!
Astrid Lindgren har ju också skrivit en del jättefina böcker som du kan läsa för henne, tex Ronja Rövardotter.
tack för tipsen
ska kolla upp Sune o Sandvargen
Astrid Lindgren är redan favorit!
någon mer?
Viveca Lärns serie om klass 1B är lättlästa böcker som passar när barnen börjat läsa själva; Ny i klassen, Tandligan, Världens finaste glasögon, m fl
LasseMaja-böckerna är otroligt poppis bland både killar och tjejer från 6 år och uppåt. (mysterieböcker)
Regnbågsälvorna, serie om 7 böcker om älvor i olika färger, finns andra serier om 7 med olika typer älvor
Tack för tipsen
Viveca Lärn har vi läst Tandligan - uppskattades mycket - ska nog beställa ett par till
LasseMaja ska jag oxå titta på...
Hej
Om bokstäver och om klockan kan vara intressant, det var det för min tös. Sedan lite om kärlek-prinsar-prinsessor.
Lycka till!
lassemajas detektivbyråböckerna gillar min dotter jättemycket. och en ettas dagobok.
Hej!
Jag skulle oxå vilja tipsa om älvbockerna (bla regnbågsälvorna) av Daisy meadows, min dotter älskade dom, hon är nu 8 och har alla 5 serierna, fortfarande populära älltså!
Viveka Lärn- en ettas dagbok, roberta karlsson och kungen
Ingelin Angerborn- Om jag bara inte serien
Lycka till!
Hej igen!
Jag glömde böckerna om Judy Moody oxå! ;)
oj vad mycket bra tips
tackar