• sanneb

Boktips till 6årig tjej...

Min tjej har börjat tröttna på barnböckerna vi har hemma - så nu vill jag ha lite nya tips...

Hon älskar att läsa om skolan och är väl ganska tjejig ;-D

• Svar på tråden Boktips till 6årig tjej...
  • Solskensmor

Ta med henne till biblioteket, där finns mycket att välja på.

• Ellu

Böckerna om Sandvargen (Åsa Lind) är uppskattade här hemma. Det finns tre stycken. Viveca Lärn har skrivit många böcker om barn i skolåldern.

Annars tycker jag att det vimlar av böcker om tjejer i skolåldern. Värre är det att hitta böcker om killar (som är vanliga killar och inte hitta-på-figurer).

• Post partum

Sune-böckerna är bra!
    Astrid Lindgren har ju också skrivit en del jättefina böcker som du kan läsa för henne, tex Ronja Rövardotter.

• sanneb

tack för tipsen
    ska kolla upp Sune o Sandvargen

Astrid Lindgren är redan favorit!

• Cocarola

Viveca Lärns serie om klass 1B är lättlästa böcker som passar när barnen börjat läsa själva; Ny i klassen, Tandligan, Världens finaste glasögon, m fl

LasseMaja-böckerna är otroligt poppis bland både killar och tjejer från 6 år och uppåt. (mysterieböcker)

Regnbågsälvorna, serie om 7 böcker om älvor i olika färger, finns andra serier om 7 med olika typer älvor

• sanneb

Tack för tipsen
    Viveca Lärn har vi läst Tandligan - uppskattades mycket - ska nog beställa ett par till

LasseMaja ska jag oxå titta på...

• pony

Hej
    Om bokstäver och om klockan kan vara intressant, det var det för min tös. Sedan lite om kärlek-prinsar-prinsessor.
    Lycka till!

• Metalmommy

lassemajas detektivbyråböckerna gillar min dotter jättemycket. och en ettas dagobok.

• nidaros

Hej!

Jag skulle oxå vilja tipsa om älvbockerna (bla regnbågsälvorna) av Daisy meadows, min dotter älskade dom, hon är nu 8 och har alla 5 serierna, fortfarande populära älltså!

Viveka Lärn- en ettas dagbok, roberta karlsson och kungen

Ingelin Angerborn- Om jag bara inte serien

Lycka till!

Det man kan göra idag gör jag i morgon
  • nidaros

Hej igen!

Jag glömde böckerna om Judy Moody oxå! ;)

Det man kan göra idag gör jag i morgon
Svar på tråden Boktips till 6årig tjej...