• Rosa Bubbelgum

Någon anna med lättblödande livmodertapp som....

Jag var på ett Vul förra torsdagen och då kunde läkaren se att jag var gravid. Jag hade en slemhinna på 3cm och kunde ana en liten fostersäck. Jag blödde den dagen jag gjorde Vul och läkaren sa att jag hade en lättblödande livmodertapp men han kunde inte garantera att det inte var ett mf på gång. Jag blödde även lite på fredagen och lördagen och det kom lite mer blod söndagen (när jag torkar mig)men idag har det börjat att avta. (klarrött blod inga klumpar). Jag har även haft molvärk "mensvärk" men det har jag även haft innan jag började blöda.

Kan detta vara ett mf eller kan man blöda så här när man har en lättblödande livmodertapp? När börjar det sluta att blöda?

Jag ska på ett nytt Vul på torsdag och jag tycker dagarna segar fram. Jag gjorde även ett nytt gravtest idag och det visade jättestarkt plus.

• Svar på tråden Någon anna med lättblödande livmodertapp som....
  • ShreeLakshmi

Jag hade små blödningar när jag inte var gravid runt dag 14 och gjode VUL för att kolla. Då sa han att jag hade antagligen en förlängd blodvägg ner i livmodertappen som kan ge av blod utan att vara någon fara. Han provade med någon slags större topps och det fanns lite blod i livmodertappen. Du kanske också har detta som då påverkas av att du har blivit gravid som gör att du blöder. Men jag vet inte, bara en gissning. Ta det lugnt ändå. Lycka till!

• Rosa Bubbelgum

Tack för ditt svar, för det första läkern gjorde i torsdag var att kolla upp blödningen och då var det klarrött och han sa att det var att jag hade en lättblödande tapp. Jag är runt v7-8.

Jag har genomgått två missfall på raken och är rädd för att detta ska vara det tredje.

Sist jag blödde i v.7 så började jag blöda ljusrött och på em kom det mörkrött blod och klumpar, var på KK dagen efter och där konstaterades ett ma/mf. Denna blödningen är inte likadan.

• ellen72

Jag har haft flera väldigt kraftiga blödningar (som mens typ) sen v 10 är i v 13 nu. heller inga klumpar. Och gjort vul två gånger och allt ser bra ut. Enligt läkaren så är det troligtvis min livmodertapp som blöder. Och att det inte är nåt som kommer från själva graviditeten. Förstår din oro har själv haft tre tidiga missfall och det är ju aldrig kul att blöda men det behöver inte vara någon fara alls. Och molvärk är ju nåt man brukar känna när livmodern växer.

Svar på tråden Någon anna med lättblödande livmodertapp som....