Cypern-sugen
Var ska vi åka? Till vilket hotell? Goda middagar ska intagas var? Bäst att bada? Andra tips. Vi har aldrig varit på Cypern så tips är mycket välkomna!
Vi har en 1½-åring med oss, och vi vill ha pool. Sticker i maj.
Var ska vi åka? Till vilket hotell? Goda middagar ska intagas var? Bäst att bada? Andra tips. Vi har aldrig varit på Cypern så tips är mycket välkomna!
Vi har en 1½-åring med oss, och vi vill ha pool. Sticker i maj.
Vill ni till en liten eller stor stad?
Lagom stor eftersom vi drar i maj. Tips?
Vi åkte till fig tree bay. Underbart!!! En by/liten stad med många restauranger och butiker. Det är dyrt att äta på restaurang, lite dyrare än i Sverige, men det var toppen!!!
Fritidsresor; Blue Village Nausicaa Beach, gå att få som halv pension & all inclusive.
Vi var i Aiga Napa på höstlovet min son och jag. Jag kan rekomendera Paulas, det är en svenska som äger den resturangen och några i personalen pratar svenska (bra för små barns familjer eftersom man bla kan få pannkakor till barnen där!) Jättegod mat! Vi var och åt på ett annat ställe också som blev vår favorit, men det minns jag givetvis inte namnet på nu. Vi bodde på Atlantic Sungarden, men det var rätt så långt att gå in till stan därifrån. Men jättefint hotell! Vi åkte med fritidsresor. Vi åkte i oktober, och då var inte festandet så påtagligt tyckte jag. Vi gjorde en utflykt till Farmagusta, och den kan jag varmt rekomendera.
Jag tyckte inte att middagen var så dyr att äta ute mellan 4.50 och 6 pund. Lunchen däremot var lika dyr.
Jag har varit på Cypern 17ggr, det är helt underbart där. Har alltid bott i Aiya Napa. När man var yngre bodde man på hotell som det var röj på, nu när man har barn så bor man på lugnare hotell. Det är kanonfina stränder, den strand jag gillar bäst är Macronissos Beach, den ligger 4km utanför centrum mot Larnaca hållet. Antingen hyr man moped cykel eller åker Taxi. Vi har bott på Callisto med Fritidsresor, jättefint. Men nu när vi åker den 18 juli 2 veckor ska vi bo på Atlantica Sungarden, med vår son som är drygt 2år då. Maten är kanon, har aldrig ätit dålig mat på dom gånger jag varit där, men det är inte billigt. Men värt alla pengarna. När man far i Juli brukar det vara ca 30grader i havet helt underbart.
Är det någon som varit på Cypern i slutat av Mars? Står just nu att det är 15 grader varm där...
Vi ska åka till cypern i slutet av April..cypern sägs ju vara ett "året om resmål", så jag tror skillnaden är att åker man i mars, april, så är vädret som den svenska sommaren..medan det juni, juli och augusti är den där riktiga hettan. Tittar man på klimattabellen, så är april ca 23 grader..och ungefär detsamma i mars..
Mmm precis. Jag har oxå hört att det är ön man kan åka till året om!
Man kanske skulle slå till :)
Vi har bestämt oss för Ayia Napa! Det är nog lagom lugnt i början av maj. Bor mitt i smeten! Vad tror ni? Tips på matställen ?
Annat skoj? Tänkte inte hyra bil.
Är det någon som har ett sista minuten tips?!
Går det bussar till stränderna till exempel?
TS: Vilket hotell ska ni bo på? Vilket resebolag reser ni med?
Jag o min 4-åring åker till Aiya Napa i slutet av aug, så jag får väl höra med dig sen hur ni har haft det!
Phu, aldrig mer Ayia Napa!