• golftok

Sempers magdroppar, även för äldre barn ca 3 år som har problem med magen som t.ex. ätit mycket antibiotika i sina dagar?

Sempers magdroppar, även för äldre barn ca 3 år som har problem med magen som t.ex. ätit mycket antibiotika i sina dagar?

Min dotter är alltid lite lös i magen och har ätit mycket antibiotika i omgångar sedan hon var ca 9 månader. Sempers magdroppar ska ju hjälpa magen i balans kan även så gamla barn som mitt bli hjälpt. Någon som vet?

• Svar på tråden Sempers magdroppar, även för äldre barn ca 3 år som har problem med magen som t.ex. ätit mycket antibiotika i sina dagar?
  • anna apelsin

Min tös är 1,5 år och jag gav henne de dropparna sen hon blev jättedålig i magen (diarré), sen har jag fortsatt ge dem varje dag.

• golftok

Var det BVC som rekommenderade att göra så? Min dotter är alltid lite lös i magen och hon är utredd och har inga allergier. Hur snabbt hjälpte det din dotter?

• Octobers

Vi använder oxå dropparna till vår ettåring. Hon har inte använt dom jämt utan vi började vid årsskiftet när hon blev magsjuk. Det skall funka även på äldre barn, men det bästa där är nog att inte använda dropparna utan att ge barnen yoghurt produkter och dofilus. (Samma innehåll som dropparna bara det att dropparna är mer koncentrerade.)

• golftok

Har köpt alla yoghurt och andra produkter som finns med goda bakterier i men hon vägrar att ata dem... Därför undrar jag.

• Octobers

Proviva bärdryckerna har gått hem hos vår ettåring dom kan vara värda att pröva och dom har samma effekt som yoghurt. Här ger vi just nu både droppar och proviva för att få ordning på magen och nu 3 veckor senare börjar det ge resultat.

• golftok

Ni som använder dropparna, har ni börjat med detta på eget bevåg eller är det någon läkare eller BVC som rekommenderat dem? Finns det några biverkningar som ni vet om t.ex. att de kan bli lösa i magen eller dyl? Vågar man börja ge dem utan att t.ex. varit hos en läkare?

• Octobers

Vi började på inrådan av BVC. Vi började för att få bot på lös mage så några sånna biverkningar, att man skulle bli lös i magen, tror jag inte det finns. Har tyvärr ingen jättekoll på biverkningar. Då jag frågade fick jag svaret att det är samma biverkningar som om man äter yoghurt fast utan laktosproblematiken. Så jag vet inte vad det skulle kunna vara för biverkningar.... Fråga på apoteket så får du säkert svar.

• golftok

Ringde apoteket men eftersom det inte var någon medicin fanns inga biverkningar uppräknade. Dropparna var också främst testade på spädbarn och kolik så det fanns inget skrivet om äldre barn. Men om ni fått det rekommenderat av BVC och för lös mage ska jag nog ringa dit och höra eftersom min dotter är lös i magen för jämnan.

• Octobers

Kolla med BVC och se vad dom säger. Här har vi i alla fall fått mer ordning på magen än det var tidigare även om resultatet kommer långsamt.

• anna apelsin

Det var bvc som gav oss rådet

Svar på tråden Sempers magdroppar, även för äldre barn ca 3 år som har problem med magen som t.ex. ätit mycket antibiotika i sina dagar?