• Puppie79

muspruttar efter förlossning? fler än jag???

det kommer in luft där nere efter förlossningen...och det är två månader sen nu...ska det inte gå över snart? betyder det att man är så slapp i musklerna eller att man är öppen där nere, har försökt göra knipövningar.
    tacksam för svar

• Svar på tråden muspruttar efter förlossning? fler än jag???
  • Miramiss

Det där hade jag oxå problem med första månaderna efteråt men sen gick det över.

• No way

Haha min son e 2,5 pruttar som aldrig förr, gjort de sen han föddes *s*

Ibland e de så mkt så man måste avbryta och vika sig dubbel av skratt

*Kärlek*
  • siggie

Kan bara säga att jag har det likadant, och min dotter är tre månader....tror själv att det har med slapp muskulatur att göra, har inte knipit som jag borde denna gång.....har införskaffat knipkulor som jag ska börja använda! Jag har jättesvårt för knipövningar just nu men har inte haft dessa problem med de andra två barnen....Lycka till!

• siggie
    Bikerbitch skrev 2008-02-04 13:48:19 följande:
    Haha min son e 2,5 pruttar som aldrig förr, gjort de sen han föddes *s*Ibland e de så mkt så man måste avbryta och vika sig dubbel av skratt
    HAHA! Precis sådär har vi det också!! Kul när det bara är sambon och jag, mindre kul när man reser sig från en stol på nån offentlig plats....- dags att börja kniipa ordentligt för min del!
  • little mommy

vad jag hört har muspruttar inget med slapphet att göra utan det är luft penisen för med sig in i slidan. som sedan kommer ut och låter, finns många som inte fött barn som har det, så det är inget att oroa sig för och det är vanligt

• No way

Haha ne inte lika kul i andra sammanhang..

siggie skrev 2008-02-04 13:51:28 följande:
    HAHA! Precis sådär har vi det också!! Kul när det bara är sambon och jag, mindre kul när man reser sig från en stol på nån offentlig plats....- dags att börja kniipa ordentligt för min del!
    *Kärlek*
  • tezz840
    siggie skrev 2008-02-04 13:49:25 följande:
    Kan bara säga att jag har det likadant, och min dotter är tre månader....tror själv att det har med slapp muskulatur att göra, har inte knipit som jag borde denna gång.....har införskaffat knipkulor som jag ska börja använda! Jag har jättesvårt för knipövningar just nu men har inte haft dessa problem med de andra två barnen....Lycka till!
    Handlar det om musklerna verkligen? Jag muspruttar också men min bm sa att jag hade jättestarka knipmuskler..
    kan det ha med och göra att man alltid är öppen 1 cm efter man har fött?
  • siggie

Ja nu blev jag osäker!Eftersom fenomenet dök upp första gången efter tredje barnet och jag vet med mig att jag varit slarvig med övningarna så antog jag att det hade med slapp muskulatur att göra....kanske får tänka om...

• Puppie79

skönt att höra att man inte är ensam då!
    men jag hoppas verkligen att det går över för det e inte kul som sagt...! Jag inbillar mig också att det inte är musklerna som e slappa, verkar inte så iallafall, utan mer som om man är öppen mer än vanligt om ni förstår vad jag menar.ska på återbesök till barnmorskan och då ska jag fråga. i övrigt har jag fortfarande lite avslag kvar och det är över två månader sen jag fick barn, när ska det sluta då? är less på det nu, det är väldigt lite men ändå.

• Puppie79

alltså det är så mer eller mindre hela tiden och inte när jag har sex för jag har inte haft det än eftersom jag har lite avslag kvar.

Svar på tråden muspruttar efter förlossning? fler än jag???