Någon som döpt sitt barn vid 1-1½ år???
Jag vet inte vad jag vill veta egentligen så berätta gärna!
Vad hade hon/han på sig osv.....
Jag vet inte vad jag vill veta egentligen så berätta gärna!
Vad hade hon/han på sig osv.....
Min dotter döptes när hon var 1 år och 2 månader. Hom hade på sig en special sydd dopkläning som inte var så lång, gick till fötterna
Ja Vi ska döpa vår dotter den 15 mars, då är hon 1 år oc 2 veckor=) ska bli jättekul och vi är förväntansfulla på hur det kommer att gå med att få vatten på huvudet....
Dottern var 14 mån, hade på sig en enkel rosa klänning, vita tunna strumpbyxor och rosa skor. Enda smycket var ett silverhalsband. Vi hade inte diskuterat klädseln med prästen, men jag tror inte hon misstyckte. Hon fattade ju att det inte skulle bli lång vit klänning i alla fall så om hon hade haft synpunkter förutsätter jag att hon hade tagit upp det innan.
Hon gick in själv vilket blev rätt så gulligt. Hon satt på kanten av dopfunten under själva dopet och tyckte det var sådär att få vatten på huvudet men hon höll sig lugn i alla fall. Lyssnade sen med stort allvar på det prästen sa och "sjöng" med i sångerna.
Knäppisen: Det låter ju som det var lyckat! Då var hon ju verkligen med i det hela!
Ingen som döpt sin pojke såhär "sent"???!
vår son var 2 år döptes med sin syster.han hade kostym och flyga så söt.
Vi kommer nog "döpa" vår son när han är ca. 1 år. Eller ha namngivning rättare sagt.
Kändes först lite konstigt att det blev så sent, men nu har jag vant mi med tanken och tycker det skall bli jättemysigt.
Mina kusiner döptes när de var 8 månader och 1.5 år
Den som var 8 månader hon hade på sig en "vanlig" vit klänning och så hade hon en krans av rosa rosor.
Den som var 1.5 döptes samtidigt som föräldrarna gifte sig, så hon hade på sig en lila tärnklänning.
Ingen av dom tyckte det var kul att bli uppburen av prästen och få vatten över huvudet. det var höga skrik, men det gick över ganska snabbt =)
Alltså en krans av rosor i håret ;)
Pigan var 1,5 år när hon döptes och storebror var 7 år. Dom var sp fina så. Hon hade röd klänning, det var före jul. Han hade skjorta, väst och slips. Vi hade dopfika hemma och det var en väldigt fin stund. Hon hade nappen i mun en stor del av dopet och hon knatade omkring en del, men det gick så bra så. Lillebror var 7 månader när han döptes och han vägde då 10 kilo och var ganska tung för prästen att hålla i. När Pigan döptes så höll jag henne när prästen satte vatten på hennes huvud. Prästerna är vana att döpa folk i alla åldrar. Själv var jag 20 år när jag döptes i samma kyrka (Svenska kyrkan) och jag lovar, jag gick fram själv till dopet
Bokade doptid idag faktiskt, och det kommer att bli en vecka innan sonen fyller ett år. Blir spännande att se hur det blir!
Storebror döptes när han var 9 månader och det gick jättebra! Han ville ner o leka i dopvattnet...
Återkommer när dopet är avklarat, den 30 mars.