• 83an

Bra och mysiga restauranger i Stockholm

På fredag ska jag och sambon åka till Stockholm.
    Och vi har träffats i 9 år nu i veckan, så vi tänkte gå ut och käka på fredagskvällen.

Tänkte höra om ngn har tips på bra och mysiga restauranger.
    Vi kommer bo på First Hotel Amaranten om det har ngn betydelse.

Kommer även upp ett par kompisar på lördagen. Vi ska gå på hockey och sen ut och käka. Så tips även för denna kväll vore bra.

Tack tack

• Svar på tråden Bra och mysiga restauranger i Stockholm
  • mamita

Jag tycker söder är roligast:
    La Cucaracha på Bondegatan 2 är billigt, mysigt och supergott, med typiska spanska tapas. Efter maten kan ni gå ner i deras "källare" och ta en drink i baren och kanske dansa lite. Om ni inte gillar det kan ni ju gå vidare längs Götgatan och där finns det massor med krogar och discon, om ni nu vill fortsätta efter maten.

www.stockholm365.se är en bra sajt med alla restauranger, välj och vraka.

Kan tillägga att tipset ovan också är jättebra.

Trevlig resa!

• carola1977

Jag gillar Faros (www.faros.nu/) där min man och jag firat många av våra årsdagar. Där måste man boka bord om man inte vill vänta.
    Bara vi (www.baras.se/) är också jättetrevligt och har god mat. Stället på Skånegatan.

• giusti

Restaurang kryp in i gamla stan är stockholms bästa dejtingkrog om ni vill vara lite romantiska. Inte så dyrt heller men skitbra mat och trevlig personal. Vi går alltid dit på våran bröllopsdag.

• gizzla

Å, ja, där är det supermysigt! :) Håller med! Ett plus för att det ligger i en mysig gränd i gamla stan

giusti skrev 2008-02-04 14:42:27 följande:
    Restaurang kryp in i gamla stan är stockholms bästa dejtingkrog om ni vill vara lite romantiska. Inte så dyrt heller men skitbra mat och trevlig personal. Vi går alltid dit på våran bröllopsdag.
  • mosterYster

Bara så ni vet: önskas alkoholhaltig dryck till maten så har jag för mig att la Cucaracha förlorade tillståndet nyligen...

Mina tips:

Greken på hörnet- grekiskt
    Mamas and Tapas - tapas/spanskt
    Olé Olé - tapas/spanskt
    Toscano - italienskt
    Stekpannan - franskt/crossover

Alla dessa ställen håller bra prisnivå, dvs varmrätter för ca 100-200 kr.

• 83an

Giusti & gizzla: Kollade in deras hemsida och det verkade ju mysigt.
    Men har de bara det som står i menyn där eller finns det fler rätter?

Har hört att Engelen ska vara ok...
    Ngn som har en åsikt?

• giusti

De har en ganska så bred meny på Kryp in. Ni kommer inte att ångra er om ni går dit. Engelen är lite sunkigt tycker jag, men ett bra ölställe efter middagen kanske?

• 83an

Oki då måste det finnas mer än det som står på hemsidan.
    Får kanske bli ett besök där.

Ngt att tipsa om till lördagen, då våra vänner ska med ut och käka.
    Är inte ute efter att dansa men se mkt roligt folk är aldrig fel.

Svar på tråden Bra och mysiga restauranger i Stockholm