• mayamimaya

Hur är det egentligen , när brukar andra barnet födas?

Det måste väl finnas någon statistik när det är vanligast att föda som omföderska???
    Hittar ingen när jag googlar.

Vad säger era bm om detta? Brukar man få ungefär vid samma tidpunkt som omföderska?

Fick min dotter på bf+1, helt ok..haha, vattnet gick på bf dagen.

När man startar en sådan här tråd så får man nog mest svar att man ska räkna med att gå över 14 dagar i alla fall, men vad är VANLIGAST?

• Svar på tråden Hur är det egentligen , när brukar andra barnet födas?
  • Söderfågel

Hej!

Vet inte vad som är vanligt eller så, men första barnet kom två veckor innan bf i alla fall. Barn nummer två kom 4 dagar innan bf. Då kändes det som att jag gått över tiden med tanke på att första kom två veckor innan så att säga, hehe. Nu får vi se om trean behagar titta ut innan eller efter bf...ska bli intressant.

• mayamimaya

Jaja har man kommit till bf dagen så kan det ju sätta igång när som helst, det är väl så man får tänka. Man vet ju inte innan hur lång väntan ska bli.
    Men jag har hört att livmodern har ett minne, har man väl fött en gång så kommer den ihåg hur den ska göra. Kanske den kommer ihåg tiden också...haha, hoppas hoppas.

• qaz

jag har sju barn och 4 barn är födda före bf mellan 1 vecka före och 2 veckor före.de andra är födda efter bf mellan 1 vecka efter och 10 dagar efter.näst sista barnet gick jag längst med.så det är nog ganska olika:)

• mayamimaya

Har också en del vänner som är tre barns mammor...gått längst med sitt tredje barn.

• Lotten

jag har fått mina på bf+6 och bf+5

• Evve81

har frågat precis detta på förlossningen imorse och bm där sa att man oftast har ungefär lika långa graviditeter. SEdan finns det ju säkert MASSOR med undantag!

• finnnen84

jag födde sonen BF+14. jag är nu på BF+1 så jag puffar lite på frågan. vill inte gå 13 dagar till!!!

• Tigerwoman

Min BM säger att det inte finns några riktlinjer. Det kan skilja åt vilket håll som helst, hon upplever inte att folk vanligen föder tidigare andra gången. Först när man ser ett mönster både i släkten och hos sig själv (efter kanske 3-4 barn) kan man anta att det blir likadant nästa gång.

• vivi85

buhuuu... fick dottern i v 38+4 för 14månader sen.. sitter här nu och är i v 37+6.. :P hoppas denna vill titta ut innan helgen.. Men men.. återstår att se

• cicci85

Hälften av de som har första barnet överburet, (född v.42+0 och framåt), får även nästa bebis överburen... Det finns det statistik på iaf

• Destined star

trodde själv att man gick över oftast med första men det är juh inviduellt det där.... gick över 4 dgr med första o för tidigt med mina två andra

• Matilda01

Det finns så många olika variationer. Det är ju som man säger, varje graviditet och varje förlossning är olika. Det ända som är detsamma, är väl att mammans kropp känner igen en graviditet.

Efter vad jag har förståt är det vanligaste att man går över tiden som förstföderska. Sen så kommer bebin LITE snabbare. Men det finns absolut inga garantier.

Förra förlossningen blev jag igångsatt v.41+1, och nu sitter jag här i v.38+0 och väntar med spänning, jag hoppas att jag inte behöver gå lika mycket över denna gång, men det vet man ju aldrig!

• mamma2004

Mina två första har kommit en dag före BF båda två. Nu sitter jag här med trean och väntar... Är på BF+7.

Tacksam mamma till Jemima (040626), Jonatan (060212) och plutt i magen (BF 080128)
Svar på tråden Hur är det egentligen , när brukar andra barnet födas?