• Josse

Gokart - vad har man på sig under overallen?

Vi ska i morgon med jobbet åka Gokart (inomhusbana) men vad har man på sig under overallen? Blir man svettig så man vill duscha efteråt? Luktar man illa i kläderna, vi ska vidare och äta middag efteråt.

Ge mig lite feedback tack.

• Svar på tråden Gokart - vad har man på sig under overallen?
  • Ångan

Beror på hur mycket du kämpar och hur länge ni ska köra. 7 minuter blir man inge svettig av direkt, däremot om du ska köra 15-20 minuter så kan det börja bli lite hett under overallen.
    Om du ska ut efteråt så rekommenderar jag dig att ha nån t-shirt och ett par bekväma mjuka byxor under overallen, och sen sätta på dig nå schystare när ni kört. Finns oftast omklädningsrum eller toaletter att byta om på.

LYCKA TILL!

ps. ett tips, du kan alltid köra MYCKET snabbare i kurvor och på rakorna än vad man tror och vågar, så stå på hårt .ds

• Gemini1

Ja, man blir riktigt svettig. Ombyte och gärna dusch innan vidare färd till restaurangen är att rekommendera. Ha det så skoj! =)

• Josse

Tunna träningsbyxor, tunn bomullströja och gympaskor var perfekt. Det gick till och med att ha mina breda Efva Attling glasögon under hjälmen.
    Jag har en grym mjölksyra i höger arm trots att det nu är 4 timmar sedan jag körde. Till ingens förvåning så kom jag ju sist men jag tävlade mot 4 killar som alla fyra är lite våghalsiga av sig, kul var det och tack för tipsen, jag tror inte jag använde bromsen en enda gång utan jag släppte lite på gasen bara.
    Det var kul men nästa gång vill jag nog ha lite jämnare motstånd.
    Kram!

• Ångan

Samla ihop ett gäng tjejpolare. Ni kommer garanterat ha SKIT SKOJ!

• Gorban

Påminner mig om ett race vi hade med jobbet i Köpenhamn. Vi körde på en inomhusbana och det luktade väldigt mycket avgaser. Jag gav järnet och vann loppet men eftersom jag lätt blir åksjuk och avgaserna gjorde sitt så fick jag springa och spy direkt efter att jag hade passerat mållinjen.

Sedan åkte vi in till stan och åt på gourmeretaurang, ostron dessutom :)

Svar på tråden Gokart - vad har man på sig under overallen?