Förlossning eller Kejsarsnitt..
Ni som har gjort både kejsarsnitt och vanligt!
Vad har ni för upplevelser? Vilket kändes bäst,,
Ni som har gjort både kejsarsnitt och vanligt!
Vad har ni för upplevelser? Vilket kändes bäst,,
Har bara fått snitt (katastrofsnitt) men jag kan säga att jag skulle inte välja snitt om jag hade en valsituation. Man återhämtar sig mycket fortare efter en vanlig förlossn. Jag gjorde hela öppningsskedet så jag vet ju lite hur det är att föda vanligt i alla fall o vill absolut göra det nästa gång!
Jag instämmer med "bobo" jag hade det lika dant vid min dotters förlossning som slutade med akutsnitt efter att ha käpat i 2.5 dygn.
Jag skulle inte välja snitt om jag skullle bli med barn igen!!
Läs förresten gärna min förlossningsberättelse i min dagbok om du vill veta mer.
Jag har två snitt bakom mig, ett akut o ett planerat. Likt bobo var det nästan helt klart när det blev akut snitt så jag vet hur den första delen av en förlossning känns. Jag har inte haft ont alls av mina snitt, utan återhämtat mig på ngr dagar. Det är ju väldigt upp till var o en hur man läker o hur en vaginal förlossning går. Min vän som födde vaginalt nästan samtidigt fick jättestora problem m att kissa o gå.
*puffar**
Jag har fött med sugklocka och akut snitt. På det hela taget tyckte jag snittförlossningen var bättre, inte själva snittet utan värkarbetet innan. Hade värkar ett dygn, kryst värkar i 6h, då inget hände ville bm prova sugklocka. Hon drog tre gånger utan resultat. Så det slutade med snitt. Och en pojke på 5120kg.Ändå kändes denna förlossing underbar, hade lustgas och TENS fram till sugklockan. Det kändes väll bra eftersom jag var trygg i mig själv å jag visste vad jag gjorde, det gjorde jag inte under min första förlossning.
I april var jag med på min systers förlossning (helt vanlig vaginal). Då fick jag verkligen se vilka otroliga krafter vi kvinnor besitter. Helt underbart!
Nästa gång jag ska föda så ska jag försöka mig på en vaginal till. Om jag får för barnmorskan så.
kramelikram