• EllaBellaBus

Sthlm med en väninna. Restaurangtips?

Jag och en väninna ska till Sthlm en helg i mars. Vi har tänkt gå ut och äta på lörddagskvällen. Har ni tips på nån bra restaurang med god mat, inte alltför dyra priser och mysig stämning. Vart ska vi???

Ville så gärna gå till Kohpangan, men ringde och skulle boka bord idag men det var R E D A N fullbokat

Gillar sån där buffe där man själv väljer maten och kocken lagar den sedan. Finns det nåt bra sånt ställe?

Tacksam för A L L A tips

• Svar på tråden Sthlm med en väninna. Restaurangtips?
  • Finis

Det finns flera olika mongolian bbq, bla på sveavägen, sök på gula sidorna.

Vad skulle ni kunna tänka er äta annars?

• Milliemolly

FANTASTISKT GOD MAT och en UPPELVELSE får ni på Koh Phan yang (osäker på stavningen på SÖDER.........om man går götgatan mot globenhållet så är det in på en sidogata åt vänster! (skånegatan???)

UNDERT STÄLLE med vatten, syrsor som spelar, strömmen går av låtsasåska osv............dvs som att vara i Thailand på riktigt.

• EllaBellaBus

Milliemolly: Eh... Det var ju Kohpangan som var fullbokat, dvs de få borden dom bokar i förväg var redan bokade...

Vi har inte så stora krav, spelar inte så stor roll vad det är för mat...

• Milliemolly

OJ, nu läste jag vidare........slarvigt av mig - kollade bara början och blev så ivrig att tips..hi...hi....

MEN EN ANNAN bra restaurang på söder ligger vid medborgarplatsen, snett mitt emot scandic hotell malmen

Modern, trendig med underbar mat. Jag åt en underbar laxpasta.......kan den hetat studio 54???? ni går mot globen förbi medborgartorget och sedan ligger den på höger sida!

Kanske någon här som vet vad den heter?

PS vi gick till Koh Pang yang fast det var fullbokat mitt i sommaren och fick vänta på bord i baren, vi var 2 pers och efer en minut hade de trollat fram platser???!!!!

• Söderböna

Indian Garden på Heleneborgsgatan är alltid trevligt, men det är bra att boka bord i förväg.

Ho's på Hornsgatan är också väldigt bra, inte standardkinesisk mat. Arirang på Luntmakargatan är bra koreansk mat.

Vill ni spräcka hela budgeten så gå på Leijontornet. Dyrt, men väldigt, väldigt bra.

• catorinen

Om ni väljer att gå på mongolian bbq (buffé där kocken tillagar maten ni plockat) så vill jag inte rekommendera den på Regeringsgatan/birger jarlsgatan. Maten är okej men servicen har varit kass de två gånger jag varit där. Jag har käkat på den på Sveavägen en gång och den var bättre servicemässigt.

Om ni kan tänka er att vänta lite skulle jag ändå välja att gå till Kohpangan, skriv upp er på listan och sätt er och ta ett glas vin så länge. Går ni dit lite tidigare borde det inte vara några problem alls.

• Finis

Tycker också ni kan prova att gå dit bara, gå som sagt tidigt så borde det inte vara några problem att få bord för 2.

Vet inte mkt om ställen på söder, men vet att det finns en bra turkisk resturang vid skanstull som heter merhaba (tror det stavas så).

Kolla annars på eniro, man kan söka på område och sen läsa omdömmen. Kan också kolla på www.alltomstockholm.se, där kan man söka på prisklass och område samt läsa omdömmen.

Finns en kedja i stan som heter Texas Long Horn, dom har super bra mat, revbensbjäll, biffar och fajitas och liknande. Finns på lite olika ställen, bla Hornstull och Slussen.

Hoppas ni får trevligt!

• rungirl
    Söderböna skrev 2008-02-04 22:09:52 följande:
    Indian Garden på Heleneborgsgatan är alltid trevligt, men det är bra att boka bord i förväg. Ho's på Hornsgatan är också väldigt bra, inte standardkinesisk mat. Arirang på Luntmakargatan är bra koreansk mat. Vill ni spräcka hela budgeten så gå på Leijontornet. Dyrt, men väldigt, väldigt bra.
    Du verkar ha koll! Annan bra kinamat är En ful o en gul på söder (kan ej gatunamnet) och Chopstix invid Åhlens city.
  • Cornellia

När mamma och jag var på tjejhelg i sthm så var vi på " Resturangen Resturangen" www.restaurangentm.com/

otroligt bra var det, och lite spännande sätt att beställa sin mat på....

"Restaurangen? erbjuder en meny som bygger på att Ni väljer tre, fem eller sju smaker i stället för det mer traditionella - förrätt, varmrätt och dessert."

• EllaBellaBus
    Oj vad snälla ni är som hjälper mig

Jag tror att vi går till Kohpangan och skriver oss på kölistan... När är det som mest folk där? Det är ju Melodifestivalen då så man får hoppas att folk håller sig hemma

Jag tar gärna empt fler tips om någon vet nåt man absolut inte får missa
  • meuf

Eh, alltså jag bor i Stockholm och skulle bara vilja upplysa om att Kohpangan inte är fräascht i köket. En god vän till mig som dj:at på många krogar har berättat riktiga skräckhistorier om det stället.
    Om du gillar buffé finns det en thailändsk restaurant som heter Pong preics vid drottninggatan. Går inte att missa då det står en människa med skylt på drottninggatan och gör reklam för den. Det är inte mongolisk buffé, men fräsch (vi ser rätt in i deras kök) och god.

• TezzyBump

I årsta har de en supermysig grekisk restaurang! vet dock inte vad den heter men grymt god mat har de!

• Vanjis

Hej hej..Den finns en bra restaurang på fridhemsplan...Kina Muren (tror jag den hette)

VÄLDIGT gott och väldigt mycket i valmöjligheter, och väldigt rimliga priser.

Det finns "vanlig" kina buffe...Tag råvarorna ge till kocken..
    Finns även en helt underbar Sushibuffe ( som ingår i priset)

Samt de mesta du kan tänka dig inom Asiatiska köket =)

Samt en underbar efterätts buffé mums säger jag bara...

Ligger strax efter T-banan på fridhemsplan...

Å baren/restaurangen du blev tipsad om innan heter inte studio 54 utan bar 54 =) Riktigt super trevligt ställe...God mat och underbar stämmning, blir senare nattklubb på kvällen med super skön musik och bra blandning av folk i alla åldrar.

Ha en super trevlig helg i storstaden!!

• EllaBellaBus

Ojojoj... Har lite olika valmöjligheter nu ju Men enklare hade varit ifall alla hade sagt en och samma restaurang...

Det är en ska jag undrar... Är det stor skillnad mellan en asiatisk och en mongolisk buffé?

• meuf

Jag tror att det är rätt stor skillnad. Mongolisk baserar sig väl på råa råvaror som du plockar ihop och lämnar fram för wokning med div såser? Asiatisk kan väl vara i princip vad som helst med olika färdiga rätter på uppvärmning. Den thailändska jag nämnde (Pong) är thailändsk och har bara färdiga thailändska rätter, bl a mycket goda jätteräkor. Den har också snygg inredning och är lite mer stylish (tycker jag) än vad "vanliga" kinesiska restauranter brukar vara.

Svar på tråden Sthlm med en väninna. Restaurangtips?