• snaran

öronhåltagning

jagundrar omm det är någon som har haft problem med att ta hål i öronen?Jag har försökt ta hål i öronen 4 ggr,men varje gång jag ska ta bort öronhängena som de sätter i så blir det en knuta och ömt.Har försökt med läkringar men det blir infektrat varje gång,är det nån som kan ge ett råd?Vill så gärna ha hål.

• Svar på tråden öronhåltagning
  • Catriiin

Har du tagit med hålpistol eller piercing? Brukar läka mycket bättre om man använder piercingverktyg...

• snaran

Jag har tagit med håltagningspistol.Funkar det bättre med piercingvertyg? Varför vet du det? Svara gärna

• Twilight

Jag vet inte varför men jag tycker också det blir bättre med piercingverktyg (Men bra mkt dyrare då)

• emptythorn

skillnaden mellan håltagningspistol och piercingverktyg, är att med pistol skjuter du bort en bit av öronsnibben. en piercare för igenom en nål. sen om det ena är bättre än det andra vet jag ingenting om.

• 8Glader8

Jag rekomenderar pistol eftersom det är mycket smidigare och billigare och ger samma resultat.
    När du tar bort dina "läkarörhängen" som ska sitta i i 6-8 veckor först, kan du kanske fråga någon om hjälp...blir lättast så.
    MvH

Svar på tråden öronhåltagning