• densistemohikanen

tre bröstvårtor!???

Har just fatt veta att min 2-ariga dotter har 3 brostvartor! Trodde det handlade om en leverflack, men pa sista kontrollen sa dom att det var en brostvarta. Lakaren sa att det ar ganska vanligt och att nar min dotter blir gravid kan det komma mjolk ur detta tredje brost.
    Usch, jag tycker att det later sa otackt och jag har aldrig hort talas om nagon som har 3 brost tidigare. Ar det nagon som har erfarenheter att dela av sig med?
    Tacksam for svar

• Svar på tråden tre bröstvårtor!???
  • svag

Min pojkvän och hans två bröder plus pappa har alla tre bröstvårtor, en av dom har till och med fyra. Men det ser som sagt precis ut som leverfläckar. Skitmärkligt!

Men sitter det verkligen bröstvävnad bakom denna tredje bröstvårta? Mjölkkörtlar och sånt? sitter den långt ifrån de andra? Låter ju jättekonstigt om hon skulle kunna få mjölk därigenom?

• jebba

Själv är jag född med en extra bröstvårta. Dock utan bröstvävnad. Det är rätt vanligt att alla bröstvårtor inte tillbakabildas innan man föds. Tror att det är 8 st. man har under fosterstadiet men jag kan ha fel.

Hur som helst tog jag bort min under lokalbedövning när jag var i 20-årsåldern. Hade faktiskt glömt den till jag läste detta inlägg .

Lycka till!

• densistemohikanen
    Svar på #1
    Den tredje brostvartan sitter snett nedanfor den "vanliga" vanstra - kanske ca 2 cm nedanfor. Sa jag tror ju att den kommer att synas under bh:n nar hon blir storre. Och lakaren sa att det troligtvis kommer att vara ett "platt" brost men att det som sagt kan komma mjolk under/efter graviditet. Jag tycker oxa att detta ar sa markligt. Har forsokt leta lite i internet men det finns knappt nagot att lasa.
  • svag

TS: Det låter verkligen konstigt! Finns det inte någon möjlighet att ta bort den? Den kan ju inte vara allt för stor om den ser ut som en leverfläck? Tycker ju för hennes egen skull att det borde gå att göra en operation, under lokalbedövning som jebba gjort?

• zaaga

Min man har fyra!

Men dom två extra är mer som svaga leverfläckar, sitter längre ner, på övre delen av magen.

Ser inte ett dugg ut som bröstvårtor, förutom att dom sitter exakt parallellt med dom vanliga fast längre ner.

• jebba

Nej, alltså min såg inte heller ut som en vanlig bröstvårta. Mer som en liten hudflik. Tog mest bort den för att behån skavde

• densistemohikanen
    Svar på #2
    jebba: har du nagot arr efter din operation? Jag antar att man forst maste forsta om det finns nagon brostvavnad under. Annars ar det val knappt nagon idè att ta bort "bara" brostvartan.
  • Johanninen

Jag har vad som ser ut som ett litet ärr under mitt ena bröst, tydligen anlag till en tredje bröstvårta. Hamnar precis under bh-bygeln, så det syns inte. Dottern har likadant. BVC sade ingenting om att det skulle kunna komma mjölk ur dem, och det har det inte gjort på mig heller...

• meimei

Ingen fara!

det är ingen sjukdom eller åkomma!
    Alla har vi anlagen, men vissa utvecklar bröstvårtor på fler ställen än de vanliga två. Supercoolt skulle jag säga! Vi är ju däggdjur och hundar och katter har ju flera! Inget konstigt med det!

• densistemohikanen
    Svar på #7
    Min dotters 3:e brostvarta ser ut som de andra 2 fast mindre
Svar på tråden tre bröstvårtor!???