• MrsFreckles

Ni som har en Stokke Tripp Trapp...

Vi tankte kopa en Tripp Trapp och nu undrar jag om man behover alla tillbehor som erbjuds. Hur ni gjort tex har ni bade babyinsats, sele och kudde eller racker det med babyinsatsen? Blir ju en slant till slut !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-04 23:15
    Ska ju sta "Hur HAR ni gjort...osv"

• Svar på tråden Ni som har en Stokke Tripp Trapp...
  • Pochahontas

Jag har stolen med bygel. Och så en dyna. När jag köpte den fanns inte nån babyinsats - den är över nio år gammal - så det tycker jag absolut inte behövs... Huvudsaken är ju att där är en bygel fram och en rem mellan benen så dom inte trillar ur. Urbra stol, förresten.

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • Alkemisten

Vi har inget sele men själva babyinsatsen och deras egena dynor. Ryggdelen tillbabyis+nsatsen tog vi bort ganska tidigt då den tog stor plats.

*Evelina 070202*
  • norgesessan

vår hadde jag när jag var liten..har bara köpt ny bygel. Vi har inte använt sittdyna, för den blir bara skitig (hadde sittdyna i ikea stolen hos sambons föräldrar). Har använt handdukar och liknande.
    Babyinsatsen hadde jag säkert köpt om vi hadde vetat om det..

• ami

Vi har stol + bygel.
    I början hade vi en ihopvikt handduk som stöd bakom ryggen. Har som tur väl är ingen dyna.. stolen åker in i duschen verenda dag

• Pochahontas

Jag hade tygdyna till den när sonen var liten... Inte så praktiskt... Denna gång köpte jag en dyna - på Tradera, faktiskt - som är sydd i vaxduk. DET är däremot praktiskt!

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • iolanthe

Vi har både babyinsats och dyna. Dynan är rätt opraktisk för den är smutsig jämnt, men det ser ju snyggt ut när den är nytvättad . Men affären där vi köpte sa att om vi köper utan babyinsats så måste vi skriva på ett papper att vi köper den på egen risk, annars fick dom inte sälja till barn under 2 år. Men jag är glad att vi har den, tycker den är jättebra.

• nicke nyfiken76

Sele vet man ju aldrig om man behöver. Det beror ju helt och hållet på barnet. Jag skulle ALDRIG vilja vara utan sele till min lilla vilding (som kryper upp på bordet direkt, eller ställer sig upp om han inte är fastspänd).

• Segelvind

Vi har hela kittet. Jag tycker stolen är riktigt värdelös med tanke på vad den kostar
    *Den är jätteklumpig att ta med om man reser.
    *Vi har en blå som är knappt 2 månader och färgen flagnar redan (köpte ny och den kostar ju en slant).
    *Den är trång att få ner barnet i. Har en kompis som har en "knubbig bebis" och vi fick pressa ner honom.
    *Man måste montera isär hela stolen för att höja/sänka.
    *Den är asdyr

Jag hade hellre köpt ikeas "Antilop" 99:- från början om jag fattat hur usel tripptrappen är. Alla säger "att de kan ju ha den hur länge som helst". Men för den pengen kan man ju för 17 få 5 olika stolar....

• norgesessan

Har inte sett deras sele..har den vanliga o öäder med ros på...men använder den inte mer (inte bygelen häller, han är 2.5 år nu)

Svar på tråden Ni som har en Stokke Tripp Trapp...