• SweetPearl

Hjälp med personligt brev!

Ringde till ett bemanningsföretag idag och fråga om de sökte folk inom lager. Och han jag prata med sa att de sökte folk nu så jag skulle skicka in mitt CV till dem.

Men det är så att jag har sökt massor med jobb, men inte fått något napp än. Så jag har funderat på om det är mitt personliga brev som det är fel på?
    Jag har ju ingen erfarenhet inom lagerarbete, men är mycket intresserad utav det och tycker att det verkar vara ett roligt jobb.

Ser mitt personliga brev bra ut eller behövs det ändras?

Hej!

Mitt namn är Caroline. Jag är 20 år och är uppvuxen i Strängnäs, flyttade till Finspång med min sambo i början på augusti 2006. Min sambo är nämligen uppvuxen i Finspång.

I början av mars 2007 fick jag en dotter och är föräldraledig just nu, men min sambo kommer att börja sin föräldraledighet om/när jag får arbete.

Jag läste åren 2003 till 2006 samhällsprogrammet med inriktning samhälle på Thomasgymnasiet i Strängnäs.
    Som person är jag ansvarsfull, glad, omtänksam, snäll, generös och noggrann. Jag gillar nya och spännande utmaningar.

Jag har arbetat som telefonförsäljare i två veckor. Var då anställd hos Proffice och uthyrd till Transcom i Norrköping.
    Sen började jag arbeta som telefonförsäljare på Comunitell och arbetade där i ca 1 månad.
    Jag har även praktiserat på Bellmanshäst som ligger på Nyhemsskolans område i Finspång. Praktisera där i 4 veckor.
    Mellan slutet på januari och början på mars i år så praktiserade jag på Bergska skolan, en administrativ plats. De uppgifter jag arbetade med där var att bokföra vad studie- och yrkesvägledaren har ägnat sin tid till och sedan gå ut i klasser där eleverna får fylla i en enkät om vad de tycker att en studie- och yrkesvägledare ska ägna sin tid till. Sammanställde siffror och elevernas egna meningar i MS Exel och MS Word.

På fritiden umgås jag med mina vänner och familjen. Jag gillar också att träna och gå långa promenader. Jag har ett intresse för mode, djur och bilar.
    Jag är även säljkonsulent inom Oriflame, på hobbynivå. Oriflame är ett kosmetikföretag som säljer skönhets- och hudvårdsprodukter.

Jag är intresserad utav att arbeta inom lager just för att det verkar vara ett otroligt roligt och givande arbete. Jag kan arbeta dagtid, skift, helg m.m. och jag kan börja att arbeta omgående.
    Anställer ni mig så kommer jag att bidra med ett noggrannt arbete och en positiv intsällning och personlighet.

Hör gärna av er!

Nu får ni veta mycket om mig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 00:11
    Mitt nya personliga brev:

Hej!

Mitt namn är Caroline. Jag är 20 år och är uppvuxen i Strängnäs, flyttade till Finspång med min sambo i början på augusti 2006. Min sambo är nämligen uppvuxen i Finspång.

I början av mars 2007 fick jag en dotter och är föräldraledig just nu, men min sambo kommer att börja sin föräldraledighet när jag börjar arbeta.
    Jag läste åren 2003 till 2006 samhällsprogrammet med inriktning samhälle på Thomasgymnasiet i Strängnäs.
    Jag är intresserad utav att arbeta på lager just för att jag som person är ansvarsfull, glad, omtänksam, snäll, generös, flexibel och noggrann. Jag gillar nya och spännande utmaningar och att arbeta på ett lager verkar vara ett otroligt roligt och givande arbete. Jag kan arbeta dagtid, skift, helg m.m.
    Jag kan börja att arbeta omgående.
    Anställer ni mig så kommer jag att bidra med ett noggrannt arbete och en positiv intsällning och personlighet.

Jag har arbetat tidigare som telefonförsäljare och praktiserat som skolassistent och administratör. När jag arbeta som telefonförsäljare så har jag fått erfarenhet av att kunna hantera stress och hur man bemöter männsikor även om de är otrevliga.
    När jag praktisera som administaratör så har jag lärt mig att jag kan arbeta snabbt, noggrant och effektivt utan att känna mig stressad.

På fritiden umgås jag med mina vänner och familjen. Jag gillar också att träna och gå långa promenader. Jag har ett intresse för mode, djur och bilar.
    Jag är även säljkonsulent inom Oriflame, på hobbynivå. Oriflame är ett kosmetikföretag som säljer skönhets- och hudvårdsprodukter.
    Hör gärna av er!

• Svar på tråden Hjälp med personligt brev!
  • Jen 82

Jag skulle ha flyttat upp sista stycket om varför du vill jobba på lager och tagit bort el kortat ner stycket om vad du jobbat med tidigare om du skickar med ett CV också blir lite kaka på kaka enligt mig.

• Marvinna

Håller med. Fundera och utveckla gärna på vad du kan ge/bidra till på företaget i fråga. Ett personligt brev skall ju sälja dig och då får det inte bli för många upprepningar av vad du har gjort tidigare för det står i ditt CV - skitsvårt jag vet.

Jen 82 skrev 2008-02-04 22:21:43 följande:

Jag skulle ha flyttat upp sista stycket om varför du vill jobba på lager och tagit bort el kortat ner stycket om vad du jobbat med tidigare om du skickar med ett CV också blir lite kaka på kaka enligt mig.
  • FrökenFlora

Instämmer med Jen samt att jag skulle ta bort om/när jag får arbete och bara skriva när jag får arbete. Kanske annars kan uppfattas som du är lite osäker på dig själv. Annars var det en trevlig presentation och jag hoppas du får jobbet!

• SweetPearl

Oj shit! Nu blev det ju jätte svårt. Hur kan jag skriva den biten om arbetslivs erfarenhet? Jag har ju det i mitt CV också men inte lika beskrivande. Kan jag lägga till något?

• SweetPearl
    FrökenFlora skrev 2008-02-04 22:30:33 följande:
    Instämmer med Jen samt att jag skulle ta bort om/när jag får arbete och bara skriva när jag får arbete. Kanske annars kan uppfattas som du är lite osäker på dig själv. Annars var det en trevlig presentation och jag hoppas du får jobbet!
    Jo jag har funderat på det jag med att bara skriva när. Vart passar det sista stycket in?
  • SweetPearl

Jag är så dålig på det här, men kan någon ge exempel på hur man kan ge/bidra företaget då man inte har någon erfarenhet utav arbetet?
    Måste få igång hjärnan lite

• Jen 82

Den sista delen skulle jag lägga efter den första eller andra delen. Lägger du den efter den andra delen skulle jag lägga ihop del 1 och 2 till en.
    Sen skulle jag heller lägga in mer info av vad du gjort på dina tidigare jobb i CV't så det blir mer detaljerat ist för att ha det i personliga brevet - kanske bara en kort beskrivning om att du jobbat inom teleförsäljning och administration tex.

Den här biten "Som person är jag ansvarsfull, glad, omtänksam, snäll, generös och noggrann. Jag gillar nya och spännande utmaningar" skulle jag lägga under samma som varför du vill jobba på lager och inte i samma del som din gymnasieutbildning.

• SweetPearl
    Jen 82 skrev 2008-02-04 22:52:56 följande:
    Den sista delen skulle jag lägga efter den första eller andra delen. Lägger du den efter den andra delen skulle jag lägga ihop del 1 och 2 till en. Sen skulle jag heller lägga in mer info av vad du gjort på dina tidigare jobb i CV't så det blir mer detaljerat ist för att ha det i personliga brevet - kanske bara en kort beskrivning om att du jobbat inom teleförsäljning och administration tex. Den här biten "Som person är jag ansvarsfull, glad, omtänksam, snäll, generös och noggrann. Jag gillar nya och spännande utmaningar" skulle jag lägga under samma som varför du vill jobba på lager och inte i samma del som din gymnasieutbildning.
    Tack så mycket!
  • SweetPearl

Vad tyckas om det nya personliga meddelandet?Flört

Hej!

I början av mars 2007 fick jag en dotter och är föräldraledig just nu, men min sambo kommer att börja sin föräldraledighet när jag börjar arbeta.Jag läste åren 2003 till 2006 samhällsprogrammet med inriktning samhälle på Thomasgymnasiet i Strängnäs.
    Jag är intresserad utav att arbeta på lager just för att jag som person är ansvarsfull, glad, omtänksam, snäll, generös, flexibel och noggrann. Jag gillar nya och spännande utmaningar och att arbeta på ett lager verkar vara ett otroligt roligt och givande arbete. Jag kan arbeta dagtid, skift, helg m.m.
    Jag kan börja att arbeta omgående.
    Anställer ni mig så kommer jag att bidra med ett noggrannt arbete och en positiv intsällning och personlighet.Jag har arbetat tidigare som telfonförsäljare och praktiserat som skolassistent och administratör.På fritiden umgås jag med mina vänner och familjen. Jag gillar också att träna och gå långa promenader. Jag har ett intresse för mode, djur och bilar.
    Jag är även säljkonsulent inom Oriflame, på hobbynivå. Oriflame är ett kosmetikföretag som säljer skönhets- och hudvårdsprodukter.Hör gärna av er!

• SweetPearl

Oj det blev något fel. Postar engång till, blir så jobbigt att läsa utan styckeindelningar. Flört

Hej!

I början av mars 2007 fick jag en dotter och är föräldraledig just nu, men min sambo kommer att börja sin föräldraledighet när jag börjar arbeta.Jag läste åren 2003 till 2006 samhällsprogrammet med inriktning samhälle på Thomasgymnasiet i Strängnäs.
    Jag är intresserad utav att arbeta på lager just för att jag som person är ansvarsfull, glad, omtänksam, snäll, generös, flexibel och noggrann. Jag gillar nya och spännande utmaningar och att arbeta på ett lager  verkar vara ett otroligt roligt och givande arbete. Jag kan arbeta dagtid, skift, helg m.m.
    Jag kan börja att arbeta omgående.
    Anställer ni mig så kommer jag att bidra med ett noggrannt arbete och en positiv intsällning och personlighet.Jag har arbetat tidigare som telfonförsäljare och praktiserat som skolassistent och administratör.På fritiden umgås jag med mina vänner och familjen. Jag gillar också att träna och gå långa promenader. Jag har ett intresse för mode, djur och bilar.
    Jag är även säljkonsulent inom Oriflame, på hobbynivå. Oriflame är ett kosmetikföretag som säljer skönhets- och hudvårdsprodukter.Hör gärna av er!

Svar på tråden Hjälp med personligt brev!