• iiijda

Tahitian Noni

Jag är lite nyfiken på hur många som känner till den juicen här på FL. Jag har druckit den sen mars och ska börja sälja men det är svårt för alla är så pessimistiska och snåla. Den här drycken har ju så många fantastiska fina historier bakom sej.
    Alla frågor är välkommna.

Nå hur många finns det nu egentligen som dricker den ?

• Svar på tråden Tahitian Noni
  • solrosen83

ingen aning... men min mamma å pappa tog lite varje dag i några veckor... men sen blev det något strul med det här i Finland, jag vet inte om det plötsligt blev något förbjudet eller nåt... Men nu har jag sett att det finns de som säljer det här i Finland, så jag vet inte riktigt...

• A S K

Har aldrig hört talas om den men blev väldigt nyfiken på vad det är för nått?
    Du får gärna berätta!

• iiijda

Jaha okej men det va länge sen då va ? i Sverige har det iaf sålts sen 96. trevligt att nån hört talas om den iaf.. det verkar va rätt dött :|

• solrosen83

iiijda: fråga du av mig? Det var för kanske 3-4 år sen mamma å pappa körde med det...

• iiijda

Det bästa är nog att kolla in deras hemsida www.noni.se lr söka på www.google.com för att få bäst information.. jag kan bara svara på enkla frågor eftersom jag är så färsk

• iiijda

solrosen
    ja frågan va till dej, A S K han skriva ett inlägg innan ja skickade

• muminmamma

Jag drack den för några år sen, men fick veta att man lika gärna kunde dricka Blutsaft...för en femtedel av priset...så...

• iiijda

muminmamman
    blutsaft har jag ingen erfarenhet men kan inte tänka mej att det är lika bra som noni

• muminmamma

Nä...jag vet inte...nu dricker jag inte nån av delarna

• Storm07

Jag vill minnas att Aftonbladet har testat Nonijuicen och det visade sig att den inte alls innehållen en minsta beståndsdel av den aktiva ingrediensen som den påstår sig innehålla. Nu är det ett par månader sedan jag läste det, så jag hittar inte igen artikeln. Den är alltså bara bluff och inget annat.

• iiijda

Storm

Tahitian Noni är världens _4e_ mest växande företag, med företag som tex IBM före sig. Verksam i 60 länder, tror du då på fullaste allvar att det är en bluff ? Tråkigt med såna här produkter att folk får för sig att det rör sig om nån sorts "TV-shops" produkt som man bara vill tjäna pengar på.

• Storm07

Med vägledning av den artikeln jag läste så tror jag faktiskt att den är en bluff. Men tron kan försätta berg, så tror du att den funkar så gör den säkert det för dig också.

• iiijda

Funkar ? Det är ju ingen medicin av nåt slag bara en Juice full med alla viktiga ämnen som en kropp behöver få i sej, idag är det svårt att få i sej tillräckligt genom kosten.
    Samma sak som om du äter en apelsin så vet du att du får i dej c-vitaminer, även om aftonbladet anser att apelsiner är en bluff.
    Bakom Nonijuice ligger flera års forskning, det är inte bara ett företag som plockat frukten o pressat den till juice och påstår att det är en mirakeldryck. Den har en 2000-årig historia bakom sej alltså handlar det återigen inte om bara ett företag som framställt en produkt för att tjäna pengar. Jag ska inte försöka få dej att ändra på vad du vill tro men jag vill bara få fram till alla andra som läser att det inte är en bluff eftersom det är lätt att va misstänksam mot såna här produkter.

• Mattias 428
    Storm07 skrev 2005-05-06 18:01:45 följande:
    Med vägledning av den artikeln jag läste så tror jag faktiskt att den är en bluff. Men tron kan försätta berg, så tror du att den funkar så gör den säkert det för dig också.
    kvällspressen skriver bara sanningar, du har fått mig övertygadTungan ute
Svar på tråden Tahitian Noni